Blogg blir bok

I slutet av graviditeten så fick jag en snilleblixt, att jag skulle såklart fortsätta blogga efter lillskrutten kommit och sedan använda bloggens material till att göra en bok - en bok (alt. flera böcker) som Mileon ska få när han blir äldre. Nu skriver jag ju rätt ofta men man får sålla lite så ska det gå finemang o få till en bok eller två, eller kanske tre ;-) Bilderna kommer ju också vara med. Vi får se hur många böcker vi kommer behöva för att få med hela historien, frågan är hur pass länge man kommer blogga om honom? Vi tar det som det kommer!

Från glada gubben på ÄL-testet till sista gravidinlägget - till en ny epok där man förmodligen får dela upp i kvartal eller liknande under Mileons första år och sedan kanske ett år i taget/bok får plats - tror man inte bloggar lika frekvent då.

Kan vara roligt o ha :-) Jag kommer om inte annat uppskatta att ha det i bokform!
Finns ju rätt många tryckbolag som tillhandahar denna tjänst så man slipper så mycket jobb o få till boken ur bloggen.

Så det är vad jag pysslat med idag efter jag kom hem från tandläkaren, tar sin lilla tid - är halvvägs igenom första boken - så jag har hunnit en bit iallafall. Nu vaknade skruttungen här - ligger i vagnen inomhus då han vaknade av magknip när han låg ute då jag var hos tandläkaren. När jag kom hem fick jag ta över sövningen så pappan kunde fixa med vattnet - igen! Helt sanslöst va problem vi haft med det i år!

Kommentarer
Postat av: Tina

Super bra sak att göra. Vad skulle det kosta?

2011-03-29 @ 16:50:56
URL: http://tiniwinisen.blogg.se.se
Postat av: Nathers

Vilken rolig idé! Sånt uppskattas alltid. :)

2011-03-29 @ 17:45:19
Postat av: Jonna

Vilken bra ide!!

2011-03-29 @ 21:11:35
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Vilken underbar idé!! :)

2011-03-29 @ 21:44:46
Postat av: Alexandra

Vad spännande det låter!:)

Jag förstår inte hur du hinner med allt du gör, och vad får du all energi ifrån att genomföra allt?

2011-03-29 @ 22:06:35
URL: http://ahlbergsliv.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilken rolig idé, kommer nog bli hur fint som helst =D

2011-03-29 @ 23:20:42
URL: http://emmasbravader.blogspot.com
Postat av: MDB

Vad smart att lämna in någonstans och få dem att fixa till bokformen! Jag har sparat över alla mina gravidinlägg från bloggen i ett worddokument och tänkte sätta samman som "gravidbok" till skruttan, men då hade jag tänkt skriva ut och klippa och klistra i ett vanligt album. Din idé är ju mycket smartare.

2011-03-30 @ 11:12:35
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0