Dregglisar på rad

Efter jag sydde upp ett gäng dregglisar till Mileon så visste vi inte riktigt var vi skulle göra av dem, och samtidigt ha dem lättillgängliga. Pappan kom på en fiffig idé, så det blev två-i-en. Förvaring och något att spana på för lillskrutten! Han har ju ingen mobil hängandes över skötbordet, det har inte blivit av för han har då nöjt sig med att glo på blöjpaketet alternativt en hängande leksak som är vid den lilla hyllan på sidan av skötbädden där vi har tops, salvor, droppar, temp osv.

Blev riktigt bra - både mamman o pappan är nöjda, dessutom så kan man hänga upp vad man vill där för skojs skull också. Och Mileon verkar nöjd med ;-D

Dock skulle jag vilja bli färdig med dregglisarna jag påbörjat, typiskt nog strejkar symaskinen bara sådär huxflux. Får se om farmor kan se över den i helgen och trolla. Har klippt ut i tyget "Busungar" som jag älskar - passar ju dessutom till många plagg.

(och ja, alla dem 1032 fotografierna är redan inne i sina album! klart igår, här är vi effektiva!)

Kommentarer
Postat av: carlan82

Ja herre gud vad effektiv du är med fotona.



Blev väldigt inspirerad av eran lösning med dreggisarna. Snyggt!



Kul att du gillar att sy, det gör jag med.

2011-03-03 @ 18:02:46
URL: http://reproduktion.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hihi, vad fiffiga ni är!

2011-03-03 @ 19:17:40
URL: http://ahlbergsliv.blogg.se/
Postat av: Camilla

Wow, redan klara! Vad duktiga ni är! Här ligger ff en stor hög och väntar på fotoalbum ska köpas.



Smart att hänga upp dreglisarna ovanför skötbordet :)



Om du orkar, skulle du kunna ta kort på hur albumen ser ut? Du och jag har oftast tycke :)

2011-03-03 @ 19:34:49
Postat av: MDB

Vilka fina dregglisar! Och vad smart att ha dem sådär upphängda.



Duktigt med albumen dessutom, borde ta till mig av det för jag har förra årets bilder som egentligen skulle satts in innan skruttan föddes. Allt är inköpt, men jag har bara inte orkat ta tag i det...

2011-03-03 @ 20:41:21
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Emma R

Men jösses vad ni är kreativa då, jag får ingenting gjort här hemma längre förutom diska flaskor, byta blöja och mata! Haha..



Jättefina dregglisar!

2011-03-03 @ 21:27:09
Postat av: Emelie

Nu blev jag lite avundsjuk, jag är inte alls bra på att sy höjdpunkten i min "karriär som sömmerska" var väl när jkag lyckades sy sängkläder till Emblas vagnstäcke och kudde (tills M påpekade att jag gjorde fel)



funderade på att sy dregglisar när jag hade farmors symaskin hemma jag jag klarar ju inte alls av sånt så det var lika bra att bara lämna tillbaka maskinen innan den gick sönder eller jag skadade mig på den.

2011-03-04 @ 08:21:35
URL: http://kronsten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0