Försäkrad

Tidigare idag ringde en från Trygghansa och frågade varför jag sagt upp försäkringen med ångerrätten. VA?! Sa som det var att jag hade haft kontakt med en annan på bolaget som skickat uppsägning till mig för att fylla i för att ta bort gruppförsäkringen Care som jag har via mitt jobb OM Mileon skulle få Trygga barnförsäkringen igenom. Hon bad om ursäkt och sa att detta skulle den handläggaren ta hand om, men kom fram till att jag själv ändå skulle skicka in till Care-avdelningen o säga upp den försäkringen.

Jo, men då vill jag ju ha garanti att jag har Mileon införsäkrad för det belopp jag krävt? Hon blev lite osäker men sa lite vagt att han bör blivit godkänd. BÖR? Bra koll... Hon hade blandat ihop vår Care-försäkring som Tryggahansa erbjuder gruppmedlemmar och den stora försäkringen Trygga barn.

Men i brevlådan låg idag försäkringsbrevet och nu kan vi andas ut. Pruppen är "helförsäkrad"! :-D Så bjöd Trygghansa på halva premien dessutom. Tack o bock!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Men hur kan de ställa till det så, skönt att det rätade till sig!



Vad härligt att han är helförsäkrad, man går ju på nålar tills man får brevet.

2011-03-03 @ 19:38:46
Postat av: Jennie

Jag hade skitsvårt att få Alexander försäkrad. Han var ju bara född för tidigt, inga problem eller så beroende på detta.



Men det enda bolag som försäkrade honom utan problem var Skandia. Har aldrig gillat bemötandet TH gav, så det var väl kanske ingen förlust heller ;)



Btw, den där akupunktur-tanten finns i Borlänge (åtminstånde då). Och då fanns det bara två st i Sverige med den utb, hon inkluderad.

2011-03-05 @ 09:03:54
URL: http://lagomskadetvara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0