Friskt

En timme blev man snuvad på idag, dock kändes det inte lika farligt o kliva upp imorse när man vred fram en timme. Lilleman vill inte ha sovmorgon, utan vill äta o vara vaken en timme eller två innan han ville sova återigen. Men idag vart det en kort vila, säkerligen vaknade han utav magknip - och han sov på rygg vilket gör han mer lättväckt. Fick äta min brunch med han i famnen, och han skulle också ha brunch, tog sin tid o äta upp för mamman.

Sedan gjorde vi oss iordning och tog oss ut och hurtade oss igenom 5,6 km. Härligt! Men solen var ju blyger. Sonen snarkade sig igenom promenaden och sover ännu ute i vagnen men vaknar nog närsom.

Jag har hunnit fixat för middagen som blir grillat idag, så köttet ligger putsat och klart i marinaden. En blöt tvätt väntade när man kom hem dessutom så den blev upphängd, körde en till maskin och fick dammsuget i hela huset. Ska fortsätta rensa lite om sonen tillåter det, men ska ordna lite snabb mat här som sen lunch - promenaden slukade nog all energi.

Vi måste sätta oss ner o börja planera hur vi vill ha vårat bygge och i vilken ände man börjar med. Ringa o boka tid på banken också. Ja mycket nu, men skönt när det sätter igång - ännu skönare när de blir klart!

Nej ett till ryck nu och preppa grillen så kan jag vara lite duktig inomhus igen sen. Inte varje dag man kan vara så här "nyttig" o få saker gjorda - så bäst o passa på. Jag grämer mig dock så för alla fönster som skriiiiiiiiker efter att få bli rena, hu o ve :-/

Kommentarer
Postat av: Nori

Jäklar i min låda vad du hunnit med mycket!

2011-03-27 @ 14:57:39
URL: http://nori.bloggplatsen.se
Postat av: Alexandra

Här har vi också varit ute och hurtat idag, 1 1/2 timme blev det:)

Gott med grillat! Det hade vi igår, mums!!

Vad ska ni bygga undrar jag nyfiket:)?

2011-03-27 @ 19:58:32
Postat av: Jonna

Åååh grillat är såå gott!! :) vad duktig du är, man mår så mkt bättre när man fått greja lite hemma :)

2011-03-27 @ 21:38:01
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Tina

Ja du fönstrena grämer jag mig för också. Blää!!

Härligt med en flitig dag. :-)

2011-03-28 @ 05:48:09
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vad skönt med en dag med en del energi, man känner sig nöjd senare på kvällen.



Hoppas att grillat smakade bra och att natten har varit lugn. <3



Puss

2011-03-28 @ 08:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0