Ont i magen

Mamman har ont i magen, helt sjukt att man ska ha det så här.. Ska snart väcka lillemannen för att kuska till BVC och det är därför mamman har ont i magen. Är så trött på pekpinnar, att det är ditt o datt om den där jäkla amningen. Igår ratade han t.o.m bröstet, nu ammas han knappt 1-2 ggr/dygn och det är ev. nattetid och tidig morgon. Sedan ska det knölas o stökas. Tror det har någon koppling och drar mig för att amma nu. Han är nog känslig mot något jag får i mig - och ändå undviker jag så mycket i kostcirkeln för att slippa en (ännu mer) gasig mage på Mileon. Ska jag plocka bort ännu mer vad jag får äta så strejkar min kropp helt, jag tror absolut att mjölken sinat pga min kost - får inte i mig tillräckligt, trots jag tar kombitabletter. Vill inte ställa mig på vägen ens, hu! Och inte kan jag påbörja med mina gainers förräns Mileon slutat amma - då det innehåller alldeles för mycket laktos - vilket blir problematiskt för honom o smälta. Jag med järnmage blir emellanåt fisig av dryckerna, så vad skulle inte han bli?

Så får se vad dem säger denna gången. Dem ska ju alltid utmåla det större. Det är synd att jag aldrig fått stöd ifrån dem, jag känner verkligen inte att det är några jag kan vända mig till om det skulle vara något - tyvärr!

På vårat BVC är det tre stycken som jobbar, vilka man får varva mellan hela tiden - jag tycker det är virrigt, önskade att man hade en tilldelad istället.

Ja det är väl dags o känna sig värdelös igen då och göra ett ryck o komma iväg!

Tack förresten för de fina kommentarerna igår för mitt sy-verk, det är inget fancy alls - "vägg-kudden" är inte ens färdig, utan väntar på att kunna sys fast/fästas fast med skötbäddens fodral - så nu är den bara inkilad mellan bädd o vägg. Nåväl, den gör sitt jobb ;-) Tyget går att hitta på IKEA, finns i både rött och limegrönt!
Och tack för kramar i mitt dämpade inlägg, vissa dagar är riktigt tunga. Kramar värmer ENORMT, oavsett om det är riktiga eller via webben. Tack ♥

Kommentarer
Postat av: MDB

Usch och fy, så ska det ju inte vara - bvc ska ju hjälpa inte ge magont. Vet inte hur ni bor - ni har ingen möjlighet att byta till ett annat bvc där de kanske är bättre?

2011-03-25 @ 14:01:25
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Emma Ryyti

Hmh, ja, finner inga ord för dagens BVC.. Neo Mia berättade om när hon jobbade på BVC, vilken drömsköterska hon måste ha varit... Hoppas det gick bra idag!



Tur du att pannkakan gick i ;) Vi fick åka in akut med skruttan igår igen, dock falskt alarm, hon har varit jättekonstig i 3 dagar..



Ja, jag rekomenderar starkt att träffa andra mammor, det var underbart, man känner att man har ett liv utanför husväggarna!



Kram

2011-03-25 @ 14:27:34
URL: http://emmaryyti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0