Rena rama

..sovmorgonen! :-o

Lilleman sover ännu, han har dock varit lika knölig som vanlig inatt. Istället för att ens försöka mig på o amma vid 5-tiden som brukligt så blev det 200 ml vid 6-tiden då han visade tendens att vara hungrig. Därefter slocknade han av helt o hållet skrutten våran!

Igår ratade han brösten igen, det känns som det är slut på amningen nu helt o hållet. Han har blivit bekväm med flaskan med jämnt flöde och slippa "jobbet" - så frustrerad han var igår, oj oj - det slutade med att jag fixade ordning ersättning för han var så arg på att det inte kom något när han sög några tag. Tror dock inte heller att det finns överdrivet med mjölk kvar i brösten, det "bränner" aldrig längre och dem blir aldrig svullna. Tänker inte ge mig på o stå o pumpa, utan detta får helt enkelt vara som det är nu. Han mår ju jättefint med ersättningen och slipper ju reaktionerna på det jag äter (som vi inte riktigt kan sätta fingret på).

Skynda sig o göra iordning sig själv innan lilleman vaknar till liv då?

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Tänk vid vilka olika tider mjölken kan sina. för en del tidigt och andra sent. Vi började trappa av vid ca nio månader för han blev inte nöjd. Vid tio månader slutade vi helt då han bara lekte med brösten. skönt att M är nöjd med flaskan!

2011-03-28 @ 22:07:10
Postat av: Camilla

Det måste vara både skönt och ledsamt att sluta amma.



Men det är bra att Mileon tar flaskan så bra och hoppas att det magonda ger sig helt nu :)

2011-03-29 @ 13:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0