Tokig natt

Näe inatt var det verkligen inte roligt o vara varken Mileon, mamma eller pappa! Ugh ugh, trodde det inte var sant när han började tjorva redan 00.30. Hysteriskt skrik. Vid 02 slocknar han igen för att vakna 03.30 igen somnar drygt 04.30 för att vakna 06 o vägra somna igen. Vid 07 ligger han o snackar järnet och smilar upp sig. Tokunge! :-)

Denna mage kan ta sig nånstans, får se vad BVC har att säga - är väl inte särskilt imponerad utav deras hjälp hittills så får väl bli barsk snart. Hur länge ska det vara så här? Och speciellt när det påverkar hans sömn så mycket som den nu gör med detta magonda?
BVC väntar ju på reaktion i form av utslag, kan ju ta evigheter innan sådant kommer om det nu är en överkänslighet mot något. Och är det inte reaktion så kan det väl vara magen som är det sanna felet? Dem har ju inte ens yppat att undersöka den närmare. Vet att det finns bebisar som fått hjälp, så vart går gränsen att få den?

Nej nu är det slutgnällt för idag, jag är på rätt gott humör trots den yttepyttiga sömn jag fått. Nu inväntar vi moster Tina o kusin Max för att vara ute o mysa i solen, blir en repris idag och grilla korv! Kanske kommer vi ut på isen med? :-) Plutt sov inne i vagnen 1½ timme, han slocknade efter frukostflaskan - väl behövd sömn förstås. Annars sover han ju inte nonstop 1½ timme inte nej.

Kommentarer
Postat av: Emma R

Men du, kan de inte hjälpa sig på barnkliniken då? Magen kan ta sig någonstans säger du, BVC kan ta sig någonstans säger jag, det enda riktigt bra dom gör är att ta vikt och mått... Jag är inte helt imponerad över dagens BVC lär jag tyvär säga..



Ha en härlig utedag, ni fick vädret med er =)

2011-03-20 @ 12:14:17
URL: http://emmaryyti.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Oj vilken jobbig natt! Se till att ställ lite krav på BVC nästa gång. De måste ju kunna hjälpa er vidare och få en riktig koll på lilleman.

2011-03-20 @ 14:57:17
URL: http://ahlbergsliv.blogg.se/
Postat av: Nathers

Du får skälla på dem! Lillemans mage är ju rena plågeriet för både honom och för er.



Jag hoppas att ni får en mysig dag med Tina och Maxen! :)

2011-03-20 @ 15:22:48
Postat av: Nori

Vi fick komma till en läkare ganska snabbt angående lilla J:s mage = skrik, gråt, gnöl hela tiden. Det enda som läkaren kunde göra (efter att ha lyssnat på hjärta, lungor, klämt på mage, kollat ljumskar och pung) var att säga att jag skulle äta mjölkfritt minst 14 dagar för att se om det blev bättre. Och det blev det, som jag minns efter tio dagar eller så. Men då utslöt jag även en massa andra saker eftersom lilla J var (fortfarande är) extremt känslig mot allt som är gasbildande.



Men eftersom magen blev bättre med möjlkfritt och sämre med mer kräkningar de två gånger jag provocerade så utgår vården ifrån att han är känslig mot mjölkprotein och därför får han utskrivet mjölkfria ersättningar.



Han har aldrig haft utslag eller diarréer utan snarare åt andra hållet, han bajsade väldigt sällan innan min mjölkfria diet.



Första burkarna ersättning fick vi köpa själva eftersom man ska testa om det funkar innan de skriver ut på livsmedelsanvisning. I alla fall funkar det så hos oss.



BVC är handfallna om man är utanför normen... Vår sköterska har i efterhand sagt att hon aldrig varit med om någon som lilla J och hans magproblem.

2011-03-20 @ 18:12:49
URL: http://nori.bloggplatsen.se
Postat av: jonna

jag säger det igen, profylac! Tog ca 1.5 -2 veckor så var joel återställd och har inte haft magknip sedan dess, inte en enda gång.



ja idag har han varit lättsövd lilleman, hade han i famnen nyss, sjöng lite sen la jag han i sin säng och han somnade in där. ibland går det lätt, ibland är det mindre lätt. man får ta det som de kommer =)

2011-03-20 @ 19:31:00
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Vad säger din magkänsla att det är?



Jag gissar på mjölkprotein som ställer till det hela.

Hoppas att Bvc vågar göra något efter reprimanden de fick utav läkaren sist.

2011-03-21 @ 07:34:34
Postat av: Susanne

Usch vad trist med magen och jobbigt att inte veta vad man ska göra åt det. Håller tummarna att det ordnar sig.

2011-03-21 @ 12:27:34
URL: http://cocosflinga.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0