Varm kille

Det blev riktigt upp o ner igår för lilleman. BVC besöket lagomt till han skulle sova, blev väckt för att få sprutor i båda benen och sen hem. Där han krånglade med o sova, övertrött förstås. Pappan fick kämpa hårt då mamman var tvungen o åka på ett bankärende.

Sedan kom morbror Tim o moster Nathalie hit för att sova kvar över helgen, Mileon sov inte alls länge utan vaknade och gnällde sig mest igenom hela dagen. Pruppen! Öm i benen och så hade han sådant närhetsbehov och vägrade verkligen sova en stund till - lika med... jättegnällig bebis! Som sedan blev bara varmare o varmare. Skulle göra kväller och ge han en Alvedon supp, men lillskiten tryckte ut den gång på gång! Och inte hade jag nå flytande Alvedon hemma heller. Försökte flera omgångar men icke, och ja - jag vet vilket ände man för upp först..
Så frustrerande när han så uppenbart hade ont o feber, och jag kunde inte hjälpa honom med det man hade hemma. Ringde moster Tina o frågade om hon hade flytande hemma vilket hon hade, så pappan fick åka över o hämta.  (TACK! ska köpa en ny flaska åt er)

En trött kille fick sen äntligen en dos, och som slutligen slocknade. Natten har varit jobbig för honom, så varm så varm. En liten kamin. Och ville helst att han skulle sova brevid mig än på för att hålla tempen nere en aning - men nej. Hysterisk blev lillkillen om man försökte. Blev mer Alvedon på småtimmarna.

Han sover nu med, varit vaken en stund på morgonkvisten, inte alls på bra humör då iallafall men inte lika varm tack o lov. Får hoppas det blir bättre under dagen iallafall.

Ja det är verkligen inte lätt o vara liten!

Kommentarer
Postat av: Sara

Stackarn, Cornelia blev också dålig av sprutorna, men det gick snabbt över så jag hoppas att det blir likadant för Mileon.



Kram

2011-03-05 @ 21:51:33
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Men plutten!:(

Det brukar inte vara så länge, typ ett dygn har det varit på våra tror jag...

Hoppas han är pigg till imorron då det är stora dagen D!!!

2011-03-05 @ 22:04:22
URL: http://ahlbergsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0