Både jobbigt och roligt

Åkte iväg efter lunch och den annars så gapiga sonen i baksätet satt tyst, gnällde till och slocknade. När jag körde upp på baksidan av kyrkogården längsmed ån värkte hjärtat massor, det var så lummigt vackert och hade önskat att jag fått åkt och firat mamma på ett helt annat vis än jag skulle göra nu.

Packade ut oss ur bilen, lilleman sov tills jag skulle tappa upp vatten i en "vas" vid en av kyrkogårdens "fixarplatser". Men han låg lugnt i vagnen och filurade mest medans en annan var allt annat än glad. Dock värmde det fint att se att någon annan hade varit där tidigare och även denna någon plockat en fin liljekonvaljbukett. Det blev alltså två fina buketter som samsades vid stenen. Velade fram och tillbaka om jag skulle gräva ner "tinget" eller inte, tanken slog mig att kanske lillebror ville ha det? Vill fråga först så lät det vara.


Vi väntar på skylten som kommer fästas på den mörka stenen. Så det tillfälliga korset står kvar. Det var mycket mer uppväxt nu än sist vi var där på urnedsättningen. Mamma fick en riktigt solig plats, precis som vi önskade.

Tårar senare så packade vi in oss i bilen, åkte till ikea där självklart tyget inte fanns i lager - jag hoppas dem kommer in snart. Köpte mig tyg till spjälskydd iallafall, kommer nog bli bra när man väl får tummen ur.
Avslutade med korv (klassiskt) och en nöjd Mileon som spanat igenom hela varuhuset. Gick in på Coop och handlade, med barnvagn blir det svårare att handla flera varor - både ersättning o blöjor tar plats men packade vagnens varukorg full och även en vanlig korg. Hem med mig fick jag även en...


...tårta! Ja, jag kunde inte låta bli. Men det känns dumt att sitta och äta den själv, så jag väntar snällt på att pappan ska komma hem senare ikväll.

Väl hemma så var det matdags för lilleman, han hade inte ätit sedan vi åkte - var ju helt upptagen med att titta på allt överallt så att vara hungrig hade man väl inte tid med. Medans maten fixades fick han stå i gåstolen, man märker när han börjar bli hungrig/trött - då åker tummen in!


Maten slurpades i, ja någon mat som inmundigas med sked vill han nämligen inte ha. Han är inte riktigt kry vår fina pojk, det snoras, det hostas och ögonen rinner det på titt som tätt. Men han är på gott humör ändå, men nej - riktig mat vill man inte ha. Ersättning och sedan var lillemannen mycket nöjd.


Han däckade i soffan ordentligt, mycket intryck och inte tiptop. Skött sig utomordentligt fint idag, inget gnäll, suttit snällt och väntat osv. Någon som vet vilken dag det är idag? Älskade barn!!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Duktiga duktiga Mileon! Visst blir man stolt när allting går som man vill? Dagen blir liksom fulländad när man får komma ut en hel dag och dom sköter sig!



Kan inte ens förstå hur det känns att åka iväg och fira sin mor som du får göra. Värker i mitt hjärta. Hoppas du får en fantastiskt kväll iallafall. Det är DU värd. Kram

2011-05-29 @ 16:34:07
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Förstår att det måste ha varit tufft att åka till kyrkogården idag. Vad fint det ser ut. Och vilka fina bilder på M:) Kram

2011-05-29 @ 21:23:18
URL: http://ahlbergsliv.blogg.se/
Postat av: Jenny / Ekopyssel

Förstår att det var både en jobbig och en rolig dag idag. Kram!

2011-05-30 @ 12:36:13
URL: http://ekopyssel.blogspot.com/
Postat av: Emma

Åhå, en sån där gåstol hade syrrans tvillingar också...jag önskade lite att den fanns i min storlek för den var ju jätterolig =D

2011-05-31 @ 10:24:37
URL: http://emmasbravader.blogspot.com
Postat av: Nathers

Det blev verkligen ett soligt ställe för mammsen. :)

Jag hoppas att du fick en fin morsdag med tårta och lilla familjen! Puss!

2011-05-31 @ 14:34:56
Postat av: Camilla

Mileon hade verkligen den bästa mors dags presenten till dig, genom att vara en liten solstråle hela dagen :)



Vad fint din mamma har det, skönt att ha en solig plats att gå till. <3



KRAM!

2011-06-06 @ 20:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0