Tröttmössan var nog på

Igår fick vi besök och efter det så passade jag på och gjorde lite storkok på kycklinggryta - främst till Mileon så han hade i frysen. Mileon sov en liten sväng också på eftermiddagen då han sov bara 30 minuter vid lunchen, alldeles för lite för att jag ska orka stå ut med honom efter 18-taget.

Vid 19.40 sov lilleman i sin säng, fick gå in och stoppa om honom två gånger men sen så! Jag var trött men började städa upp lite i köket. Dock gav jag upp och tog mig upp i sängen för att kolla lite tv/sova. Jag somnade rätt fort. Var jätteskönt och somna i god tid, ha möjlighet att sussa länge. Guld! Men trist när man missar sin egentid bara, den är dyrbar den med.. Gick upp för att kissa mot tolvlaget och då hade pappan kommit hem från jobbet och berömde för kakan som han smakat, jag fattade ingenting förräns jag var i säng igen. Ha ha!

Vid 7.30 vaknade jag av Mileon, kom in till en gladfis - i ett ljust rum. Mamman hade helt glömt att rulla ner mörkläggningsgardinerna. Tröttmössan var nog långt nerdragen. Ja ja. Tur man kände sig något så när utsövd iallafall :-) Och det var ju ingen okristlig tid ändå tack o lov ;-)

Idag är det tänkt att jag o Sandra med barn o vagnar ska pallra oss till ett café och möta upp några till, men vädret känns inte alls lockande att gå långpromenad i just nu - har småregnat till och från så ska messa Sandra och säga att vi kommer ta bilen istället. Så det blir lunch där och så ska jag o Mileon göra ärende på biblioteket så vi inte glömmer bort det. Och en sväng in på Köpis innan vi far hemåt.

Jag började redan igår känna av mer utav halsonda, det hänger kvar. Irriterande, för jag vägrar bli sjuk nu!

Kommentarer
Postat av: Sara

Inte roligt att vara sjuk, hoppas att ni piggnar till er fort.

Vi har mer eller mindre varit sjuk (nån i familjen) i 6 veckor tror jag..



Ha en bra dag!

2011-11-01 @ 09:57:13
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0