Lazy sundag

Nå, inte så jättelat men rätt så lat söndag var det ändå kan man tycka. Min pappa kom förbi en sväng och bytte ut alla gamla elkontakter som är livsfarliga, petskydd fanns inte på den tiden inbyggt och med vår lille wannabe-elektriker så var nog tiden räknad att han skulle få sig en kyss oavsett om vi hade egna petskydd insatta. Så det kändes mycket skönt o få det gjort äntligen!

Målade lite men gav upp då jag inte hade rätta penslar hemma, kommer inte åt. Och sedan tänkte jag måla lister, men då fanns det inga smidiga penslar kvar i "tapet och målarlådan".

Och bakat har jag gjort också, det blev ett Leila-recept - mycket gott blev det. Sliskigt och dant, jag älskar kombon med mörk choklad och kokos-kolan.

Har precis superfyndat på Tradera, brukar hålla mig därifrån - men har budat två vändor bara denna vecka - tur den snart är slut. Har egentligen no-no-no.... finns liksom ingen hejd på mig när jag vill ha något o börjar budgiva. Men, fyndat två vändor denna vecka - eller ja en gång fynd och den andra blev liksom ett fynd.. Nu var det P.OP tossor, vind och vattentäta - blir perfekt innan det blir för kallt - och även ha när det blir vagnåkning endast. Säljaren råkade lägga annonsen helt galet och det vart en enkel match och hålla budgivningen på bra nivå.
Tidigare i veckan budade jag snabbt hem graviditetsstickor, valde ett fem-pack - men hem kom totalt tjugo stickor!? Säljaren måste varit väldigt virrig.. Men desto mer tur för någon annan som kommer bli i behov utav dem - delar gärna med mig!!

Nu är det ryggläge!

Du, Alex! Toaborsten är redan en riktig 10-poängare här hemma, till våran förtret! Att det kan vara så spännande?!

Kommentarer
Postat av: Jenny / Ekomamma i stan

Du skulle sagt något tidigare, för jag har stickor kvar märkte jag...Kunde skickat dem med de andra...men det kanske som sagt är någon annan som har behov.

2011-10-26 @ 08:59:32
URL: http://ekopyssel.blogspot.com/
Postat av: Sara

Tack för dina kommentarer! Har läst i kapp lite grann nu och måste bara säga att C också älskar toaborsten, usch säger jag bara. Så fort hon ser att toadörren är lite öppen så ska hon snappt in dit... :-(

2011-10-28 @ 09:09:54
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0