Mardrömsnatt

Igår kväll var det tjorvigt värre för plutten, han vaknade mer eller mindre varje halvtimme. En annan blev väldigt frustrerad för det var inte bara att gå in och lägga om honom heller så hela kvällen sprang jag upp och ner. När vi själva skulle sova så fortsatte det i samma anda, jag anade att det inte skulle bli så mycket sömn så efter någon timme gav jag upp och tog med honom till vår säng. En täppt liten kille som hade det jobbigt att andas, hämtade koksaltspipetter och duttade, torkade. Men det hjälpte tyvärr föga.

Så en natt med extremt lite sömn blev det för en annan, när han väl sov så sov han oroligt. Det gjorde ju en annan med som inte är van att ha plutt sovandes i sängen. Men han var mycket lugnare tillsammans med oss än i sin säng så då fick det vara så.

Trots en seg natt så sov vi inte längre än till 8, jag kände mig verkligen överkörd och hade (har) huvudvärk tryckandes.

Nu sover skrutten sin middag, så får vi se om han vill sova en sväng till innan läggdags. Märks att han inte är tiptop, snoret rinner konstant på honom och han kändes lite varm med. Skönt ändå att han blev dålig nu och inte nästa helg, skulle inte vara så passande. Det blir att åka iväg och köpa nässpray till natten åt plutt så kanske vi får sova lite bättre allihopa.

Har hunnit med lite tvätt och kört dammsugaren, fått upp lite ytterkläder provisoriskt - så ser det inte helt misär ut här hemma med. Ska väl fortsatta pö om pö med det idag, våttorka golven vore på sin plats också och ta itu med badrummet. Men passar på och tar de lugnt medan skrutten sover, är dum som inte passar på och sova själv men jag blir ju helt upp o ner av att vila dagtid.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Men kära nån vilken natt! :( Förstår att du/ni är helt slut, hoppas att nässprayen hjälper till natten så du får några sammanhängande timmar.



Krya på sig kramar till lillplutt! <3

2011-10-29 @ 15:40:12
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/
Postat av: Hanna

Här är det också en och annan mardrömsnatt, tror att två nätter den här veckan varit "okej", vette rackarn vad det är som står på. Hoppas att Mileon blir piggare snabbt så ni alla får vara utsövda och han kry.



Sv: Haha, det såg lite kul ut när vi kom med likadana väskor, kom på att vi skulle haft matchande KappAhl-tröjor också ;)



Vi hade tänkt köpa ett tält åt henne, men då hann hennes ena faster före..Det är poppis här hemma och står i vardagsrummet, så hon har en liten egen hörna på nedervåningen också :)



Jag märkte inte av att det var gosigt, märkte inte ens att hon kröp upp och lade sig tillrätta :D Men då jag fick se bilderna morgonen efter så kunde jag inte hålla mig för skratt :D

2011-10-30 @ 08:54:12
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: livets underverk

Åh, hoppas Mileon blir piggare snart och att den här natten har varit bättre för er!

2011-10-30 @ 09:01:47
URL: http://livetsunderverk.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0