Gäsp!

Mileon har varit en riktig nattuggla inatt, redan vid 2-taget började han bubbla i sin säng men somnade om själv, vid 3 var han vaken igen och missnöjd - men jag hyschade lite lätt på honom (brukar göra det när han är lite orolig annars med) och han somnade om. Men vid 4 var han vaken igen och jag smög mig ner och gjorde en flaska välling, dock hann han bli jätteledsen då han oftast hör att jag smyger mig ner. I med välling och sedan somnade vi i våran säng tillsammans, men han vaknade i omgångar hela tiden.

Vi skulle ju ändå upp tidigt för det var babysång idag, men det känns rejält när man inte får någelunda sammanhängande sömn. Var ju bra ändå att vi kom upp i god tid tänkte jag, så hinner han bli trött och sova en stund innan - men det var verkligen på håret att få honom att sova. 20 minuter blev det efter mycket om o men, att det ska vara så svårt att söva honom stundtals - allt annat är så mycket intressantare trots man är jättetrött. Försökte smyga på honom lite kläder sovandes, lyckades till fleecetröjan - tjong så var han vaken. Inget mer sovande i bilen heller på vägen dit.

Skeptisk idag på sången trots han var utvilad. Grannen intill oss i ringen var mycket intressantare att spana på. Inte ens stopp-leken var rolig. Buttergök ;-) Efter sången så gick vi ner en våning för lite lunch och fika för en annan. Mileon börjar "attackera" mindre barn så man får vara på sin vakt när han är på golvet och domderar. Han är ju mest nyfiken men är ju så hårdhänt. Trots lunch så kom han åter upp i famnen på mig som satt och fikade, det blev lite smörgåsrån till lilleman som satt nöjd och konverserade med bordsgrannen Melwin mellan tuggorna.

Innan vi åkte hem så skrev vi upp oss på listan att få plats i bussen ner till UnderbaraBARN mässan, vi verkar bli full buss med mammor och barn - roligt! Får hoppas man mår bra iallafall så man kan åka med, ser fram emot det iallafall. Och vad Mileon säger om att åka buss, spännande! Babyskyddet får åka med isåfall - så länge inte vinterkläderna behövs får han plats i det. Aningens behändigare att ta med om inte annat.

Hem och pappan är i full färd och river ner tapeter i hallen, en annan får nog fortsätta med det projektet senare ikväll har jag en känsla av. Prio är dock att måla lite till först, så blir M's rum snart klar. Behöver montera ihop garderoben också, rolig helgsyssla månne? Och taklisterna ja! Dem kanske borde komma upp först, man blir så hemmablind.. Vi kallar vårat sovrum för helvetet då vi har ett mycket mörkt rum, och Mileons för himlen som har mycket ljust än så länge. Färgglatt är min förhoppning med fondtapet och möbler, leksaker, tyger och mattor.

Idag är jag aningens känslig - blir rörd över det ni skriver om just situationen med få släktingar alt. långväga släktingar omkring Mileon. Önskar verkligen det vore annat, vår fina gosse är ju värd att uppmärksammas. Moster kakan, du är genomsnäll - det värmer att läsa! Mileon avgudar dig, du är nog den enda han verkar tycka är okej trots ni inte ses så ofta som man önskar. Ingen ruta ett där inte :-) Kram!!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Men Linda, har ni inte fått upp garderoben än?;) ;)

2011-09-22 @ 17:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0