Helg :-)

Igår var vi ju iväg på klädparty, Me & I. Jag har väl inte varit någon fantast utav deras kläder tidigare så blev förvånad över att jag fastnade för två plagg. Värdinnan bjöd på en sådan otroligt god kladdkaka med toscasmet uppepå, O-M-G!! Den måste jag sleva ihop någon dag när jag bjuder hem till mammafika :-)

Beställde en långärmad turkos tröja med ugglor på, så fin - skymtade den när säljaren hängde upp den, sedan satt jag o sneglade på den hela tiden. Och en velourmössa, en lagom tjock mössa som kan användas även i vinter när man mest åker bil, springer i affärer osv när det inte är så kallt. Färgen heter Camel och har ett tassavtryck på framsidan.


(bilder lånade från Me&I)

Till polisen efter det, tog sin lilla tid det där. Fick ta om några bilder på plutten som var sådär skeptisk mot apparaten han skulle kolla emot. En lite butter herre fastnade till slut på kort, ha ha! Så åkte vi hemåt, men halvvägs kom jag på - projektet!! Vi fick alltså här vända. Av den äldre damen fick vi lite andra grejer på köpet. Hon försökte charma Mileon utav större resultat då han slocknat tidigare i bilen och vaknat upp med jätteryck när bilen stängdes av. Hem kom vi till slut efter att himlen verkligen öppnade sig på motorvägen, läskigt - man såg knappt något trots man hade vindrutetorkarna på max!

Idag skulle jag iväg och hämta ut paket (Didrikson mössa/vantar) och även posta en bok som jag helt glömde av igår. Men när jag väl skulle åka så insåg jag att den påsen måste blivit kvar i den andra bilen, ja ja... Bad maken posta den istället - dock lite dåligt samvete då boken inte hinner iväg idag. Sedan när jag letade efter M's fleecejacka så var den borta, då ligger den förmodligen också i den andra bilen. Hmpf!

Kyligt är det ju ute så drog fram popfleecen som är någon storlek för stor ännu (tänkt till våren) så kavla upp ärmarna så fick det duga :-)

Hittade lite strumpor och även ett par andra vantar nu till hösten till Mileon. Handlade lite och sen hem och få lillskrutten och sova lite middag. Han har inte tid att somna när man är på vift sådär, man kan ju missa något. Dock när han är jättetrött så slocknar han ju till sist förstås.

Äntligen helg! Har inte alltför mycket planerat och det är så skönt efter denna vecka, undrar när förkylningen ska vika av - hemskt störigt att inte vara tiptop. Blir nog en hel del pyssel med lister i M's rum. Imorgon ska jag o Mileon låta pappan sova ut, så vi pyser iväg till grannstaden på morgonen för att möta en som ska köpa böcker utav mig, och så ska vi på klädbytardag. Får spana efter lite sommarkläder med, nu har vi knappt några kortärmade bodysar kvar. Vi håller utkik efter en sista minuten resa, det är ju så smidigt att bara åka iväg nu innan Mileon fyller 1 - därefter blir det ju mer trixande med tanke på att någon utav oss måste begära ledigt och det finns inga garantier att vi får det heller.
Hade tänkt åka mot våren men går syskonförsök vägen så är det hej då utomlandsresa - får väl flygförbud tidigt under gravidteten pga blodtryck och att risken är stor att få för tidigt nästa gång med.

Är så sugen på smörgåstårta, så det ska jag ta och påbörja lite så smått - får se hur långt man hinner då skrutten inte sover så länge dagtid numer. När han vaknar är det dags för lunch och sedan rusar ju klockan iväg ändå, ha ha!

Ja just det, syster hittade kvittot på barnstolen! Skönt, ska hinna se över den nu i helgen - plocka in den och kolla ordentligt. Annars får man kanske skicka den på service. Är inte så roligt att stå nånstans och knappt få loss barnet ur stolen, och tar man ur barnet får man nätt och jämnt i det om man nu inte har tur så bältet löses upp efter mycket trilskande. Vintern kommer den med och därmed mer lager kläder, då funkar det absolut inte! Så får kika på det med, noterar i min osynliga lista bak i huvudet.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Har inte heller varit någon större fantast av Me & I kläderna. Jätte fina till tjejer, men lite för pluttig nuttiga då mina töser var ganska stora när jag var på visning. Lilleman hade vi inte då, men jag gillade pojkkläderna. Det du hittade var jättefint!:) Skönt att komma iväg på resa, hoppas ni hittar nåt passande snart. Jag håller på att förbereder P redan nu att jag och en kompis ska åka i maj/Juni, själva:)

2011-09-10 @ 14:32:34
Postat av: Sara

Vilken fina kläder du hittade till Mileon.



Vad jobbigt med bilbarnstolen, hoppas att det går snabbt för dem att fixa till den. Vad är det för märke på stolen? Våran som vi har i extra bilen tjorvar också lite grann med att det inte går att knäppa fast bältet, då måste man trycka på knappen några gånger...



2011-09-10 @ 21:01:39
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0