Höstigt värre

Märks att hösten är här, det blir med ens sådär rått i huset om dagarna. Brrr!! Var dags att höja tempen på huvudsystemet, nu är elementen varma o goa iallafall!

Det blev en massa grejer hem igår, som inte ens stod på listan. Som en stor pax garderob till M's rum med skjutdörrar. Pappan får slita med dörrarna sen, ingen rolig syssla nej. Det erkände ju även säljaren på ikea, ha ha! Nåväl, vi vet vad som väntar då vi har samma garderober i vårat sovrum med. Men fint och praktiskt blir det!

Ska baka något och fixa mat, pappa/morfar kommer hit och ska dra el och byta till barnsäkra eluttag på nedervåningen. Mileon har en förkärlek till uttagen han! Skönt att få det gjort iallafall. Det är inte så kul med gammalt hus när man har klåfingrigt barn. Min pappa säger att M är lik mig när jag var liten gällande det, anar att det ligger någon sanning i det ;-)

Väntar bara på att minibus ska sova lite middag, han ligger på massa täcken nedanför mig med filten och myser - han somnar nog snart så då är det dags att göra lite nytta i köket. Pappan håller på i M's rum. Vi får tyvärr slipa upp vissa delar av det nymålade golvet då vi fogat igen glipor - fogen var kletig och hamnade även på vissa delar uppe på golvplankorna, vi målade över då vi vet att det var övermålningsbart - dock är fogen klibbig som få och dragit till sig massa smuts, ser inte vackert ut med smutsränder över golven.. Så slipa bort ovanpåliggande fog och måla - IGEN. Några ytterligare lister införskaffades pga felsågning. Elen fixas troligen idag och snart är det mest småpiff kvar. Det går enormt sakta må jag säga!


Kommentarer
Postat av: Sara

När jag började läsa ditt inlägg och kom till rått så trodde jag först att ni hade fått råttor hemma... det är det enda jag tänker på nu, våran granne har nämligen fått problem med möss i sitt hus och jag är livrädd för dem...



Eran renovering låter ungefär som allas, allt tar längre tid än vad man vill att det ska ta. Vi har fortfarande inte fått upp lister i våran trapp & sovrum och det är nog två år sedan vi gjorde det klart där... hmm kommer nog aldrig att få lister heller ;-)

2011-09-18 @ 16:01:46
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Nathers

Huvva ja. Det är lite ruggigt även inomhus nu. Det värsta med lägenheten är ju att elementen själv känner av när det är kallt i rummet. Men jag är ju fryslort! :D

2011-09-18 @ 18:51:55
Postat av: Alexandra

Jag kan intyga att PAX garderoben INTE är ett roligt projekt!!! Vi har en sådan i Julias rum och skjutdörrarna var ett riktigt pyssel kan jag lova! Men det blev bra och den är snygg:) Lycka till med skruvandet får jag väl önska J;)

2011-09-18 @ 21:45:59
Postat av: Alexandra

Jag kan intyga att PAX garderoben INTE är ett roligt projekt!!! Vi har en sådan i Julias rum och skjutdörrarna var ett riktigt pyssel kan jag lova! Men det blev bra och den är snygg:) Lycka till med skruvandet får jag väl önska J;)

2011-09-18 @ 21:46:30
Postat av: Camilla

Nä, M är inte ett år snart! Han är ff bebis!!! 1 år!?! Nä...



Ja, det börjar verkligen bli rått ute, det känns att hösten är här. Men jag gillar den här årstiden lika mycket som de andra och de är väl tur det.



Hoppas att ni får en mysig dag! <3 Puss

2011-09-19 @ 08:04:14
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0