Idag men inte idag

Fastnade i telefon med A-K idag innan vi skulle fara iväg in till bebyggelsen, hade planen att hinna med ett bankärende också innan föräldragruppen skulle samlas så det blev aningens svettigt när jag väl kom lös ur samtalet ;-) I med lite blodpudding (premiär för Mileon) och raskt byta en blöja och på med ytterkläder, in i bilen, gasen i botten (nåja... laglig körning!). Hann med banken och kom i tid. Men väl samlade alla mammor och bebisar så stod alla bvc-sköterskor som frågetecken ute i korridoren och tittade på oss som satt där i soffan och väntade.

Då hade dem tabbat sig helt med datumen och det var inte tänkt att vi skulle komma idag utan om någon vecka. Men de hade då glömt meddelat hon som skulle ha föreläsningen så hon kom intrampandes i dörren. Så vi fick vår genomgång ändå - dock utan någon bvc-sköterska som höll i det hela då alla var upptagna med bokade besök.

Så var det med det!

Lite roligt var det när det kom fram att alla i gruppen hade kommit in på samma babysångsgrupp. Så imorgon ses vi igen, för det är då musiklek kör igång. Lite synd att det är på Onsdagar då det är babydag på Öppna förskolan, dock håller vi till i samma lokaler - men får ju inte lika mycket tid där då dem dagar det är musiklek. Men det ska bli jätteroligt och framförallt spännande och se hur Mileon reagerar på sång och lek.

Han var så söt idag då alla bebisar placerade på tjocka mattor med leksaker kors o tvärs. Roligt med bebiskompisar tror jag! Mot slutet efter en dust med kompisen Elmer om en plastmugg så rullade ögonen - han gnällde lite och la sig på mage med tummen i munnen och slocknade. Alla skrattade och tyckte han var lite annorlunda då det var livat värre på golvet - men mitt i stöket på mattan så sov han så gott så, trots andra barn härjade intill och försökte klättra sig över honom då han verkligen låg mitt i. Ha ha!

Efter träffen åkte vi till Köpis, jag köpte lite säkerhetsprylar och lite till hans blivande rum. Postade lite böcker och jagade runt efter Didrikson mössa/vantar för att reka av storlek, men fanns ingenstans! Så nu hoppas jag mössan passar då jag köper den i blindo ;-)

Pappan åkte efter middagen här hemma iväg och hämtade upp en sulkyvagn, en kille som gav bort den helt gratis för han ville bli av med den. Hjulen behöver smörjas en aning sa han så vi får se, slit o släng vagn alt. att ha utomlands månne då det är fullt liggläge på den. Återstår att se. Har inte kollat på den ännu då den ligger kvar ute i bilen.

Nu ska jag först fixa lite med försäljningen av böckerna, sedan måla lite mer och därefter slötitta på något program på tv innan det är dags för sängen. Mileon är orolig och vaknar om nätterna, flera vändor. Det är tröttsamt då man inte är van med det, då han annars sovit som en prins innan. Så får försöka komma i säng vettig tid ikväll.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag kan tänka mig att det såg roligt ut då M somnade mitt i leken.

Här har C ganska svårt att somna när det är andra här, hon är för nyfiken och rädd att missa nåt ;-)



Här drar barnaktiviteterna igång nästa vecka så då hoppas jag att vi ska ta oss iväg.

Hoppas att ni får roligt på babysången idag.



Fina mössor och handskar som du har beställt.

2011-09-07 @ 08:30:56
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: livets underverk

Hoppsan, vilken bra koll bvc-sköterskorna verka ha. :-) Tur att dom även hade glömt säga till tjejen som skulle hålla i föreläsningen, så ni slapp gå därifrån tomhänta.



Underbart att Mileon somnade mitt i leken. Kan ju egentligen inte bli bättre än att somna mitt bland alla kompisar!

2011-09-07 @ 09:33:51
URL: http://livetsunderverk.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0