Regn och rusk


Vi traskar ut på promenad idag, i regnet - det vill inte riktigt bestämma hur det ska ha det. Ömsom duggar och ömsom ösregnar. Innan vi pyste ut så fick ena fällen sig en dust med kniv för att kunna få igenom selen. Fällen fick vara kvar i vagnen efter det var klart - såg himla mysigt ut. Men det var nog i varmaste laget - speciellt när regnskyddet var på. Men nu är det gjort iallafall. M verkade inte särskilt lycklig för att åka vagn idag, trots jag räddade honom från att svettas bort. Verkar lite avslagen. Måtte det inte vara någon bacill som är på gång bara.

Postade två paket längs vägen också, går hem innan jag känner att mitt onda börjar sprida sig alltmer i låren - ett tidigt tecken på en "smärtattack" jag kan få iom min sjukdom. Längesedan jag fick en sådan. Dock ingen höjdare och få när man är ensam med Mileon. Men det gick bra ändå, lät han springa runt i gåstolen medans jag låg på golvet och andades mig igenom eländet.

En tur med snabeldraken efter det. Dumt, mycket dumt - för det triggar bara igång mer ont. Är väl en dålig dag. Trots jag känner mig grå och tråkig (inte lika som igår, men nästintill) så vill jag ändå göra något nyttigt. Snabeldraken är inte min bästa vän, den suger otroligt dåligt och har gjort sedan sista dammsugningen i M's blivande rum. Försökte ändå dammsuga, men till slut skulle det gå fortare att plocka upp alla smulor för hand! Var det slutet för dammsugaren? Vi har ju checkat av filter, påse osv. Men allt har ju sett okej ut. Gick igenom samma procedur igen. Trots dammsugarpåsen inte ens är halvfull så byter jag den, sista chansen annars är det kommande motorfel. Och dra mig på trissor, den fick nytt liv i ett kick. Då blev jag mycket lycklig, jag såg nämligen tusenlappar rulla iväg för att behöva köpa en ny.

Medans Mileon sussade så värmde jag på lite rester från igår och åt med beasås till. Lyxmåndag. Jag fixade med lite annonser och mailade. Förde över bilder från kamera till dator och typ dit är jag nu - dock med en vaken son som ligger och baxar sig runt på golvet. Nu vågar han sig över trösklar också, så det är bara att hålla koll på honom.

Vi fortsätter väl här hemma med trasan, M skyndar sig efter i världens fart om jag råkar lämna rummet vi befinner oss i. Börjar bli riktigt läskigt att mamman försvinner. Ibland hjälper det en aning att man pratar konstant med honom, ibland funkar ingenting utan han brister ut i världens illtjut.

Nåväl, ett lagomt lugnt ryck här så ska vi se att dagens snart är till ända med. Pappan är snart hemma också :-)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hur går det med reseletandet, och vart bär det av? :)



Sv: För Astrid blev det en grå overall, tänkte liva upp med någon färgglad mössa (en bra ursäkt till att köpa en ny ;)) :)

2011-09-12 @ 18:09:29
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0