Sådant man inte tänker på

Resa, självklart! Men det finns mycket man inte tänker på som är viktigt gällande resa. Först o främst var det passet jag helt glömt av till Mileon, det finns nu att hämta på polisstationen dock. Sedan EU försäkringskort, slå mig baklänges då jag får info att det kan ta minst 10 arbetsdagar att få hem dem. Och så transport till o från flygplats, jo jo - men säkert? nej nej. Det är inte många taxibolag som har bilstolar, för mig riktigt läskigt. Visst kan man kånka med babyskydd men vårat är ju inte särskilt praktiskt (stor, tung) och anar att den kommer få sina smällar även om det blir specialbagage.

Vi har inte planerat så mycket alls, jag har mest spånat runt - checkat läget kring spanien, grekland och lite turkiet.  Har kollat av flygstolar, och lite bra lägenhetshotell på olika ställen. Vi kan komma ruskigt billigt undan har jag insett med lite is i magen, men då blir det ju tokigt med transporten istället då dem vill vara förvarnade 48 timmar innan för att kunna ruska fram ev. en bilstol. Känns ju jättetryggt?!

Hur gör man?! Vägrar ju sitta med honom bältad i mitt knä under bilresan precis. Vilket jag har en känsla av att så kommer det bli..

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Det blir en del att tänka på när man reser med småttingar. Tänk att de inte använder bilstolar så mycket i utlandet. Man ser alltid ungarna ståendes mellan stolarna, man kan ju undra hur de tänker...

2011-09-13 @ 07:27:59
Postat av: Jonna

Tack snälla, jag har blivit dålig på att lägga in bilder. Men jag försöker, vet att det uppskattas.



ja det är absolut inte lätt det där med förskolan. Man vill ju göra rätt för Joel! Vi får hoppas det blir bra oavsett hur vi gör!



Resa, åååh så gott. Jag vill me! Men det får vänta. Joel är alldeles för aktiv för att vi ska kunna åka någonstans tror jag.



Kram!!

2011-09-13 @ 21:26:24
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Emma Ryyti

En ide..... Vi tar alltid bilen till benstocken www.benstocken.se typ 400-500 för 1 vecka, perfekt, lätt att hitta dit op skogsvägarna efter e4... Smidigt, transfer till planet ingår.

2011-09-13 @ 21:31:30
Postat av: Jenny / Ekomamma i stan

Jobbigt det är med bilstolar, man vill ju såklart att det ska vara säkert.

2011-09-13 @ 22:13:28
URL: http://ekopyssel.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Vad 17 är det för bolag som inte har bilstolar att tillgå? Så dåligt!



Vad tar uppsala taxi för att köra upp till er och hämta? De kanske har bilstolar?



Hoppas att ni får tag på något bra transportmedel.

kram!

2011-09-15 @ 13:18:43
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0