Sunshine

När hösten kommer är jag alltid en viss karusell, en sådan där det går upp och ned i världens fart - det svänger hastigt och det rycks och slits lite hit och dit. Omtumlande, men det hör till den här årstiden. Brukar få små depressioner jag försöker kravla mig snabbt ur i. Det är ibland svårt att se dem där glimtarna i livet, även om jag vet att jag har mycket som gör livet så otroligt värdefullt. Är tacksam för det, dock känner jag mig så dålig att jag inte alla gånger kan se det utan det blir ridå av mörkret.

Vi passar på idag och går ut och möter leveransbilen som kommer och lämpar av diskmaskinen, vi tar sulkyn och Mileon tjoar även idag. Mammas hjärta! Han sitter snällt och tittar medans jag skuffar in paketet i garaget, sedan tar vi oss en liten promenad längs vägen. Solen värmer gott på oss båda två, mycket skönt.

En övertrött kille är det jag har när vi kommer hem igen, så det blir vila för honom och jag sitter och strular med ett mail som jag försöker få iväg. Irriterande när tekniken inte fungerar som man vill. Tror jag dock löste det hela på ett helt annat vis. Våran skrivare har nämligen gått och dött, får försöka hinna leta på kvittot för att lämna den åter. Men man blir handikappad utan skrivare, speciellt när det ska skrivas ut något. Som en ansökan för att begära utdrag ur registret hos polisen. Yes, nu ska vi visa hur kriminella vi är. Inte.

Igår målade jag (inte på maken utan i Mileons rum) och maken skruvade ihop skjutdörrarna. Vi köpte aldrig inredning till garderoben då vi inte hade tiden för det just då, så det blir väl nu här i dagarna vi ska göra det också så är garderoben klar. Taklisterna kom aldrig upp, maken gav helt enkelt upp då han inte kunde gera och få till vinklarna då vi har snedtak och dem dummaste listerna till det. Nåja, antingen får svärfar komma som en räddande ängel eller så blir det att köpa nya lister. Rullgardin och gardinstång/gardiner ska upp och blombrädan. Så ska det köpas in lite inredning till rummet, så är det nästan klart att flytta in hans spjälsäng.

Sedan har vi andra projekt som vi redan påbörjat så smått, hallen. Men det blir nog bra det med, lite fräschare om inte annat skadar icke.

Nej, nu blir det lunch här och så ska vi ta och klä på oss för att göra lite nytta utomhus, tänkte ta och rensa lite ute i farstun. Och så ska vi njuta lite av solen, förstås!

Kommentarer
Postat av: Nathers

Jag känner mig likadan på hösten. Vissa dagar vill man knappt kliva ur sängen för att allt känns så jobbigt.



Men det är kul att läsa att ni har hunnit med så mycket i M's rum! :D

2011-09-27 @ 18:22:09
Postat av: Sara

Jag tror att det är många som känner som dig på hösten, det blir mörkt och värmen försvinner :-(



Vad ni jobbar på bra med M:s rum. Det ska bli så roligt att få se lite blder sen.



Vi skulle också behöva lista i vårat sovrum och i trappen där uppe, men det är svårt då det är snedtak... men jag hoppas att J ska ta itu med det nån dag.

2011-09-27 @ 20:57:46
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0