MVC besök (v.17+5)

Ja idag var det någon ny barnmorska, en som tillhör ett annat distrikt annars men som fick rycka in för "sur-bm" var sjukskriven. Hon var sååå bra! Klickade jättebra och jag tyckte det var synd att hon jobbar på ett annat mvc annars, hon sa att hon ville gärna lyssna på bebis men inte vågade när de hade som policy på mitt mvc att inte lyssna förrän efter UL. Men hon var ärlig och sa det iallafall, och jag hade inte väntat mig att få lyssna något då jag bara är där för en snabb koll av blodtrycket. Det brukar gå på 10 minuter, men nu satt vi och språkade länge och väl - tiden rann iväg ;-)
Blodtrycket var BRA! Hör ni?! BRA! Jag blev själv paff när jag snittade 130/79 - det kan bero på den ökade blodvolymen - men vi får hoppas det inte vänder alltför drastiskt. Och nej, jag blir fortsatt kollad - varannan vecka, kommer inte undan..

Vi pratade om det kommande ultraljudet, min oro med fylld blåsa - jag har svårt med de pga min sjukdom. Hon lugnade mig att de kommer se bra ändå, jag är så tunn ändå. Känns skönt o veta det, har tänkt mycket på detta men glömt av att frågat.

Det enda jag glömde fråga var varför jag blir helt bortdomnad i magen, precis under brösten en remsa på dryga 10 cm neråt som jag domnar av i huden. Läskig känsla iallafall.. någon som vet? Får skriva ner och fråga till nästa gång, då är det min vanliga barnmorska igen!

Kommentarer
Postat av: http://avlangtan.blogspot.com/



Vad bra att blodtrycket såg bra ut!

Jag hade med högt två första gångerna vi mätte, men sedan dess har det sakta dalat neråt och nu ligger jag på helt normalt :)

Trevlig helg!

2010-08-06 @ 20:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0