Så är läget

Ingenting har hänt, inte ens pyttepytte. Bebis trivs där inne trots mindre mängd vatten ;-) Den rumlar runt iallafall och har det bra ändå. Läkaren var in och förklarade hur det skulle gå till, har det inte startat förrän imorgon bitti så blir det igångsättning. Jag vill ändå försöka mig på vaginal förlossning och hoppas man klarar det trots min onda blåsa.

Vi har ett rum intill badrummet, det badas friskt - den ena gravida avlöser den andra. Värsta är att de envisas att ha i någon doft-arom i badet, lavendel - luktar skit och får huvudvärk av eländet..

Det känns helsjukt att vi är här, tror vi inte riktigt förstår hur nära vi är lillskrutten nu. Det är skräckblandad förtjusning, jag är på helspänn hur jag kommer ta värkarna - måtte det gå bra. De har iallafall prio att sätta in tidig epidural på mig i hopp om att lindra mitt extra onda. Men det finns ju aldrig garantier och det är ju lite skrämmande det också.

Tack för alla kommentarer, det värmer gott i denna sega väntan. STOR kram till er!!

Kommentarer
Postat av: Tina

Ja du nu är ni nära. Stora varma kramar från oss här hemma och från hela NFC i Falun. De hälsar så gott!!

Hihii snart är jag moster. Trallallallalaaaaa!!

2010-12-01 @ 21:45:24
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: carlan82

Var in på FL och såg nyheten om att ni var på gång.



Blir glad och orolig för er men önskar er all lycka med förlossningen.



Mysigt att få se det lilla underverket snart.



Något som ger mig en tankeställare är att det ofta blir komplikationer för "oss" IVF/Puregon föräldrar. Blir orolig över min planerande graviditet/förlossning. ??

2010-12-01 @ 22:01:21
URL: http://reproduktion.blogg.se/
Postat av: Tonci

Jag var borta lite från gravida bloggar, men jag känner mig starkare idag, så jag kikade in här hos dig också och ser hur nära ni är till barnet :-)!! Vad kul!! Jag håller tummarna för er! Allt ska gå bra!

Varma kramar!

2010-12-01 @ 22:10:56
URL: http://vivillockshabarn.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Vad spännande! :) Hoppas du kan få sova lite innan det är dags!

Kraam!

2010-12-01 @ 22:29:55
URL: http://cocosflinga.wordpress.com
Postat av: aniara

Åh vad skoj! Det här kommer bli så bra så. Hoppas du får föda fram ditt eget barn för det är en otrolig upplevelse. Jag håller tummar och tår för att allt blir precis som det är tänkt. kram!

2010-12-01 @ 23:52:11
Postat av: Erika

Lycka till nu med förlossning! Nu är ni nära målet! Massor med kramar

2010-12-02 @ 06:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0