Sådant man får vara utan

Man märker speciellt vid högtidsdagar att man är gravid och får låta bli många saker man normalt inmundigar annars. Laxen saknade jag igår, gravad, rökt... Men det funkade förstås utan, men klart - jag stod länge och väl framför fiskdisken och suktade dagen innan. Och inte en gnutta alkohol, förstås. Ovanligt då det alltid annars brukar slinka ner ett glas vin - eller fler under en sådan dag.

Men det blev bra ändå! Har sådan trötthet så man orkar inte engagera sig riktigt i något. Förhoppningsvis vänder väl den känslan, snart?! :-)

Snart går vi in i v. 13 dessutom. Här går det undan. Ska försöka föreviga den lilla magen framöver på fulla veckor - så Söndagar blir det fotografering hädanefter, om det nu inte kommer något emellan. Har ju alltid velat haft vecka för vecka, så man kan blicka tillbaka och jämföra. Måste bli bättring på det hela.

Kommentarer
Postat av: carlan

Jag fick tröst dricka igår och äta massor med rökt lax. jag skulle gjort allt för att få byta med dig. men jag förstår dig precis. Det är precis som man blir ännu mera sugen på det man inte bör äta.



Jag kan verkligen rekommendera att ta kort på din vackra mage varje vecka. Det är super mysigt att lägga dem i ett bildspel sedan och se hur magen växer. Tänk på att ta den mot samma vägg och samma avstånd varje gång. Annars blir det missvisande.



Rekommenderar även att lägga in dem på datorn och namnge dem med rätt vecka på en gång så du slipper sitta och räkna på dagarna sedan.



Midsommar kramar

2010-06-26 @ 16:20:33
URL: http://reproduktion.blogg.se/
Postat av: http://avlangtan.blogspot.com/



Svarar på din kommentar i min blogg här ;)

Jo jag fick annat till potatisen, haha.. skinkröra i krustader eller vad det heter, kokt ägg & bröd.

Men o andra sidan älskar jag potatis med gräddfil & gräslök ;D Hoppas din midsommar var trevlig! Kram

2010-06-27 @ 18:29:16
URL: http://avlangtan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0