Dumma matte...

Då jag måste äta, mer eller mindre något jämt för att inte bli helt däckad av illamåendet så måste man ju vara lite planerad - ha något tillgängligt när det väl börjar skölja över en igen. Häromdagen så var jag inte riktigt beredd på det och skyndade mig ut till kylen och grabbade tag i första öpnnade konservburk, i den burken var det majskorn. Locket var öppnat men satt kvar fast, för att kunna ösa i mig kornen enklare med sked så drog jag av det.

Ett välbekant klick ljöd. Vår kattkille här hemma låg och sov fram tills nu på övervåningen, tre sekunder efter klicket så stod han vid mina ben och strykte sig fram och tillbaka.

Jag hade inte tid, jag måste äta. Satte mig i soffan med den lilla burken, började moffa i mig. Katten sitter på soffans armstöd och ser väldigt surmulen ut, han såg verkligen på mig som om jag åt ur hans kattmatsburk!

Så elak matte jag var, äter "hans" mat!

Kommentarer
Postat av: carlan

Skrattar



Gud vad kul. Djur är så roliga.

2010-05-23 @ 13:26:25
URL: http://reproduktion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0