BRR!

Pappan fick sovmorgon idag så jag o Mileon trippade ner för oss själva, annars brukar han få morgonflaskan i sängen men nu fick det bli i soffan nere. Lite mer än två timmar senare var han trött, och pappan nyvaken. M tog sin powernap i soffan medans vi åt frukost, brukar sova 15-30 minuter och vakna igen - då är det dags för blöjbyte och nästa mål mat för att sedan sova igen, ett längre pass ute. Var så kallt idag så fällen jag tog bort för några dagar sedan åkte i, tur det - fick gå ett tag med vagnen innan han kom till ro igen - under tiden höll en annan på o frysa ihjäl - blåste rätt igenom jackan. BRR!

Nu blir det att hjälpa pappan uppe i Mileons rum, hej o hå!

Något jag tänkt på och funderar på att göra är att bygga en ramp att fästa på trappen, som det är nu får man kånka vagn o bebis i när man ska in o ut - inte särskilt säkert eller bra för kroppen. Försöker man dra upp den alt. bumpa ner den med hjälp av handtaget så känns det som att det ska lossna. Undviker att göra det i onödan så hemma bubbas det vagn upp o ner. Men en ramp borde väl inte vara så svår att snickra ihop månne? Trappen och räcken kommer ju inte finnas kvar i all evighet ändå iom bygget som kommer bli framöver - så varför inte? Såga upp ett räcke, sätta gångjärn på det istället o ha som grind - och ramp utför där. Ja det tåls att tänka på, jag har ju tummen mitt i handen dock ;-)

Boken är by the way beställd via Pixopolis.

Kommentarer
Postat av: Nori

Ett par som bor på vår gata har byggt en ramp för barnvagnen upp till trappavsatsen. Gissar att det beror på att de har två barn i vagnsåldern. Bra blev det i alla fall!

2011-04-13 @ 20:46:20
URL: http://nori.bloggplatsen.se
Postat av: Alexandra

Klart du fixar att bygga en ramp!! Heja heja:)

2011-04-14 @ 13:50:38
URL: http://ahlbergsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0