Lite härs och tvärs

Idag var vi sömntutor både jag o Mileon, efter välling vid 8 (!!!) så somnade han om och vi vaknade inte förräns 9.20. Jag har märkt att när han sovit så länge så blir jag dödstrött, hur mycket mer jag än sover så hjälper det inte. Dock är det så skönt och somna om efter vällingen, riktigt mysigt faktiskt då jag har över M i våran säng och ligger och snusar på honom. Så mysigt!! Dock sover han bäst i sin säng, så han skulle lätt sova mer om man hade över honom i spjälsängen efter vällingen. Men det är nog lika bra, vi måste ju göra morgon någon gång vi med ;-)

Gjorde oss iordning, fick i oss lite lunch och åkte till Köpis och träffade fem stycken - tre mammor och två höggravida. Mileon var äldst och dem andra bebisarna var som små kollin i jämförelse, jag hade det rätt kämpigt då det gnälldes och det skulle aktiveras, passas så inte något åkte omkull på bordet där han kastade sig fram och tillbaka i famnen när han inte ville sitta kvar i barnstolen. Men lite fika slank ner och goa skratt avverkades efter varann. Första gången jag träffade dem men har haft kontakt med dem länge, innan Mileon kom med pompa och ståt - men det har inte blivit av att ses, har alltid lyckats varit upptagen med annat när dem dragit ihop träffar. En av mammorna bodde ut mot mitt håll också - kul! Får se hur det utvecklar sig - det är alltid trevligt med nya kontakter, framförallt nu när man går hemma.

Sedan bröt jag upp med tvärsur Mileon som ledsnat helt. For hem för mat och åkte till grannstaden för att åka till verkstaden, in på banken och sedan på loppis där jag fyndade tre prylar. En babypulka, ett par knickers och Viking Goretex stövlar till vintern. Hade ju köpt ett par men tji fick jag, Mileon har så breda fötter så han kommer inte ens ner i kängorna jag köpt innan... Men dessa provade jag först, dem är lite stora men det ska även i sockor också så det får bli så här. Dessa var i storlek 21, Mileon verkar ha långa o breda fossingar han!

Handlade och så är hemma nu för middag. Hungrig som en varg, sedan ska vi väl försöka oss på att göra något i Mileons rum när han somnat - har inte hänt så mycket... suck, vill bli klaaaaaar!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Hih, duktig du är som ens åker och fikar med lilleman. Tror inte det skulle funka med Joel, han vill ju bara krypa runt på golvet och det blir svårt på ett fik :) Att sitta i famnen är ju dötrist :S Jätte skoj nu när dom blivit mer aktiva, men jobbigt också!!!

2011-08-25 @ 21:10:10
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Sara

Jag känner igen det där med att de ska aktiveras hela tiden annars åker sakerna ner på bordet. Tänk så enkelt det var tidigare att åka in till stan och ta en fika. Nu är det lättare att träffas hemma hos varandra.



Tack för tipset, ska testa det imorgon vid nattningen.



Vilka lådor har du funderat på, känns inte kul när de är vassa. Jag skulle gärna vilja ha lådor som är lite genomskinliga så att C lätt ser vad hon vill ha.



Vad bra att du hittade skor som Mileon kunde ha. Vi hade sån tur att grannen kom över med deras tjejs skor från förra året, ett par kavat vinterskor stl 21 som kommer att bli perfekta i vinter.

2011-08-25 @ 22:46:28
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Lyckliga ni att han sover så bra i sin egen säng!:) Men jag har bara mig själv att skylla som låtit N sova alldelns för mycket i vår säng! Kul med lite nya bekantskaper:)

2011-08-26 @ 09:37:05
Postat av: Hanna

Skor, ja tusan så svårt det är..Här har vi ju ett par pyttefötter, vet inte riktigt om det finns ordentliga skor i hennes storlek. Får ta en sväng på stan och leta när vi blivit piggare båda två :)



Sv: Haha, samma här och exakt samma hemma hos min mamma och pappa. Typiskt manligt kanske, makaroner och korv?! ;)



Trevlig helg och kram på er!

2011-08-26 @ 11:26:14
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0