Loppisdag

Idag blev det loppis lite överallt, Mileon var väl inte sitt riktiga jag med tanden som strular på honom - senare under dagen upptäcker jag att det även är tandbristning i överkäken på gång med. Får se när dem dyker upp, hoppas det går undan så M slipper detta besvär. Men till trots och vädret som blev kanonbra (och en mamma som packat ur alla ssommarkläder ur skötväskan) så gick det riktigt fint med lite gnäll o tandagnisslan, förstås ;-)

En mamma, mycket tröttare senare under dagen kommer hem - nöjd över alla fynd. Det blev en hel del plagg och prylar. Kanske ser ni lite utav det på bilden? (ja jag vet, dålig bild men nu är redan plaggen nere i tvättstugan)


I klädesväg blev det fem par byxor, ett set alfons åberg med byxa och tröja, en pyjamas/bodysuit, lindbergsvantar, en långärmad skjorta, en piké t-shirt, fem långärmade tröjor, två kortärmade tröjor. Både Me&I, P.OP, Gangstar och Ej Sikke Lej. (två-tre plagg är ej med på bild)

Sedan vart det 7 böcker (barnkammarbok bl.a), spjälskydd som jag tänkt ha som reserv (disney, nalle puh), små plastdjur och en stor grävskopa - det sistnämnda var nog det största fyndet - så fint skick! Det är ju inte direkt aktuellt ännu men för det priset jag fick den så fick den följa med hem bums :-)

Allt detta för 405:-

Kommentarer
Postat av: Nathers

Wow, vilket fynd! Mycket saker fick du med dig hem! :)

2011-08-27 @ 20:29:44
Postat av: Sara

Oj vad du fick med dig mycket hem! Jag letade också efter vinterhandskar och skor, men tyvärr var allt för stort.

Hur mycket fick du ge för grävskopan, en sån ska jag hålla utkik efter för det blir nog en rolig sak i sandlådan, för pappan i alla fall ;-)

Jag kikar ofta på blocket, men där tycker jag att de mesta barnsakerna är så dyra.



Vad är en gåbil för nåt?



Hästen blev en favorit här på en gång, ikväll har hon suttit på den och varit toknöjd!

2011-08-27 @ 21:45:01
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Åh vad kul med en sådan grävskopa!!:) Helt otroligt vad man kan få mycket saker för så lite slantar! KUL!!

2011-08-28 @ 13:42:55
Postat av: Jenny / En ekomamma i stan

Vilka fynd!

2011-08-28 @ 21:14:38
URL: http://ekopyssel.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Bra fyndat! :)



Grävskopan kommer bli en succé!!

2011-08-28 @ 23:10:25
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0