Snörvel

När Mileon's temp äntligen kommit på bättre siffror så börjar en annan känna sig allt annat än pigg. Brukar då alltid "fira" in höst och vår med att bli rejält dåligt med lite smått och gott - helst på samma gång! För ett år sedan prick så åkte jag på världens förkylning - nästan exakt lika som nu, men skillnaden är att Mileon finns med oss och inte ligger i min mage.

Men det är så härligt att se lilleman pigg och bli sitt forna jag igen istället för sådär håglös och pipig. Jag gick igenom munnen på honom idag men ingen tand i överkäken alls - inte en tillstymmelse, vad var det jag kände innan där uppe som var så vasst då?? En tand nere har brutit igenom men där var den kvar, inte skjutit upp sig nå mer än så.

Har trots mitt mående hunnit med att målat en vända på en dörr ute i garaget och målat två vändor i Mileons sovrum så nu är iallafall väggarna klara (dock ska det upp fondvägg framöver när vi hittat tapeten med stort T) tills vidare. Nu är det pappans tur att göra nytta där uppe, som att slipa golvet en vända från golvfog och sedan måla trägolvet vi dividerat fram och tillbaka om vi ska behålla och enbart lacka eller färglacka. Det blev det sistnämnda. Kommer bli så fint :-)

Dags att snyta sig och släpa sig tillbaka till tv-soffan där jag hör hemma ikväll! Måste kurera mig för nästa vecka börjar bli fullbokat med massa skoj - förstår inte hur jag ska hinna med att umgås med alla jag lärt känna, det är så himla roligt med nya kontakter!

Kommentarer
Postat av: jerpa

Ja du har varit riktigt duktig idag trots ditt snörvel.

2011-08-31 @ 21:36:13
URL: http://www.jerpa.se
Postat av: Alexandra

Skönt att höra att lilleman är pigg igen, värre för dig:(

2011-09-01 @ 07:48:05
Postat av: Camilla

Usch för snörvel, hoppas fina du kryar på dig fort så du får åter orken till allt roligt nästa vecka :)



2011-09-01 @ 08:02:24
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vad skönt att höra att M är piggare! Det är verkligen jobbigt när de är håglösa och medtagna och man inte kan hjälpa dem. Låter som att du håller igång bra trots din egen förkylning, hoppas att den ger sig snabbt!



Jag känner likadant ang alla nya bekantskaper, jag vill gå på babysång, öppna förskolan, träffa vännerna på stan, hemma, vara ute och promenera osv, men dagarna räcker inte riktigt till! :)



Sv: Ja, vi bestämde oss för en som vi kollat på, skulle ringa dit och säga att VI TAR DEN, men så svarar han inte utan skickar ett sms att han är bortrest till 12/9..SUCK! :) kram på er!

2011-09-01 @ 21:46:16
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0