Försäkring

Det är ju svårare att få en fullgod försäkring på de små liven, speciellt när de kommit flera veckor för tidigt till världen. Är glad att jag kunnat försäkra in honom så länge i gruppförsökring via jobbet medans detta evinnerliga tjaffsande med försäkringsbolag.

Jag ger det iallafall ett försök med tanke på att de har en viktgräns vid födelsen och Mileon låg bra mycket över den, dock har ju Mileon gulsoten som grumlar det hela. Skickade in en ansökan till Trygghansa och fick tillbaka komplettering för återkontroll för gulsoten. Har dock glömt av att ta med sjukgymnastik - frågan om man ens behöver ta med det? Fick kallelse för det idag. Jag hymlar ju inte, jag är faktiskt väldigt osäker varför Mileon fått remiss dit - men antar att för tidigt födda får komma på en check där med för leder och muskler.

Har fortfarande inte fått provsvaren - var ju till mottagningen för provtagning för två veckor sedan. Tror föga att det varit några höjda ögonbryn för gulsotsvärdena, annars hade ju dr. Laszlo ringt tycker man. Så nu får jag ringa till mottagningen och höra efter om provresultaten - för måste ju komplettera för ansökan ju.

Men sjukgymnasten? Vet ju att man ska vara ärlig, men Mileon har ju inga "fel" vad vi vet - det hade dem ju anmärkt på annars? Känns så utdragen att komplettera med det också - då får vi ytterligare komplettering. Hå hå ja ja. Får ta o ringa lite samtal till försäkringsbolaget och sjukhuset imorgon innan vi styr kosan till mitt jobb för att hälsa på.

Idag har vi lagom soft dag, Mileon är så pruttig stackarn. Han tjuter rakt ut efter varje prupp. Eländigt! Började redan tidigt imorse. Så han har inte fått sovit mycket, en trött liten rackare - som mest slumrat igenom dagen. Hoppas han är lite piggare nästa gång han vaknar - då blir det ett dopp i baljan, behövligt - för det samlas en massa i alla veck han börjar få.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Hih ja han är en stor kille Joel :) han var 61lång senast, så nu kanske han är 62 - 63 lång kanske. Han ligger en kurva över på läng, vikt och huvud. Hur lång är Mileon?

2011-02-16 @ 16:38:10
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Sara

Jobbigt att tjorva med försäkringarna. Cornelia hade lite gulsot då hon föddes, men hon behövde ingen behandling, frågade då våran bm om vi behövde fylla i det i ansökan och då sa hon nej, så jag vet inte om vi fuskade lite, hur som helst så har vi henne i trygghansa.



2011-02-16 @ 19:27:43
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0