Till det bättre?

Fick rådet att öka minifomet lite grann och igår var det skillnad på barn o barn, några smil o lite skratt bjussade Mileon också på. Men lite gnäll var det ju under dagen, men inte alls som det varit innan. Tyvärr blev det skriktimme med på kvällen - dock bara EN - stoooooor skillnad!

Idag har det gått smidigt med, det blir väl skriktimme igen antar jag? Jag räknar med det.. Dock verkar han vara trött, lite rödblommig, och var lite varm när jag kom hem idag - får tempa honom till nästa blöjbyte. Nu sover han sitt eftermiddagspass.

Successivt får man lite ork (och vett!) tillbaka. Gått i tjock dimma här hemma sedan det skruvade till sig helt. Har varit iväg till tandläkaren idag så pappa o son har haft egentid, mysigt! Jag hade önskat det varit lite trevligare hos tandläkaren ;-) Bedövningen vägrade ta på rätt ställe, så fick stå ut med borren ändå. Ilade duktigt då jag tydligen har en öm tandhals eller vad han nu sa.

Nåväl, hoppas det vänder nu så man får sin goding tillbaka. Han slurpar nu lätt i sig 180 ml ersättning. Jag ammar på, men märker att det sinar mot eftermiddagen - får hoppas man kan fortsätta ett tag till iallafall. Mår mycket bättre i mig själv, så det känns inte alls på samma vis som det var förut med detta "måste". Han får ersättning emellanåt, han kinkade duktigt en kväll så då fick han ersättning som stora kvällsmålet. Men trots det så vaknade han redan efter tre timmar! Hungrig kille :-) Får se vad han ökat sen sist nästa gång vi ska till BVC, han har verkligen varit extrem med målen - det har verkligen inte fått gå mer än 2½ timme - då baske mig ska han ha mat. Nattetid nästan likadant. Men det blir väl att han vill ha mat även när han varit så mycket vaken (pga det magonda).

Han tjockar på sig, speciellt ansiktet tycker jag det är jätteskillnad. Börjar komma i form - en rund sådan! ;-) Får se om han kommer ha lika många dubbelhakor som sin mamma - när hon var liten. Ska leta upp lite bebiskort o skanna in för att jämföra.

Kommentarer
Postat av: Nori

Så skönt att det ljusnar lite! Hoppas att det håller i sig!

2011-02-24 @ 21:28:40
URL: http://nori.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0