Trodde ni det?!

Idag var det ju möte för i bygdegården för riksväg 56 som ska breddas alt. dras om. Vår gård ligger i farozonen. Det finns tre alternativ varav två alternativ drabbar oss på något vis. Värsta scenariot blir ju om de breddar vägen, vårat hus ligger ju intill..

Så vi packade ihop oss och åkte dit - vår lilla familj. Mileon var ÖVERTRÖTT då han egentligen skulle sova men såklart vägrade. Kink-ion kom fram, jag ville inte störa de andra som kommit dit för att lyssna (vi var 75 pers i den lilla lokalen!) så tog bilnycklarna och packade ihop mig o Mileon igen. Pappan stannade kvar.

Vems bil tog vi? Jo pappans. Vem kommer inte överrens för fem öre med den? Jo mamman! Alla stod ju huller om buller utanför på "parkeringen". Pappans bil står inknölad mellan två bilar, jag backar o kör fram - om o om igen. Där emellan motorstopp ett par gånger. Mileon GASTAR där bak i babyskyddet vid det här laget.

Tack o lov kommer en av bilägarna ut och flyttar sin bil tillfälligt så jag kunde komma iväg och backa mig ut.

Mileon skriker sig blå hela vägen hem. Väl hemma och får av han kläderna så stenslocknar han. Jaha! Trodde vi verkligen att vi kunde ta med Mileon eller? Nääää säger M ;-) Det är ju desto svårare när han blir vansinnig när man försöker truga med napp. Mat hade han ju fått, ligga o mysa i famnen gick inte för sig, inte heller hoppa i knäet på mamman som brukar vara poppis annars....

Tokbebis!! Mamman får väl höra av pappan vad som språkades då på mötet istället när han kommer hem med en av grannarna. Tur de så slipper jag böka iväg oss igen för att hämta honom. Så länge får mamman lyssna på Mileons snarkningar :-)

Kommentarer
Postat av: Tina

Ajdå så trist om ni blir drabbade. Men det blir väl inte så att de måste riva huset eller?

2011-02-15 @ 20:07:34
Postat av: jerpa

Just nu ligger vi precis utanför rivning. Laggårn ev yttre delen. De flesta efter sträckan vill ha den på andra sidan sjön. Men nu lutar det åt 2016 innan det händer nåt.

2011-02-15 @ 23:21:30
URL: http://www.jerpadesign.com/foto
Postat av: Emma R

Men jaha? De måste alltså riva för att kunna bygga väg? Jag fattar inte, men så borde det inte få gå till..

Haha, jadu Linda, det här med att ha barn på offentiga platser, jag börjar lära mej mer och mer, framförallt på sådana platser där det SKA vara tyst =)

2011-02-16 @ 10:55:09
URL: http://emmaryyti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0