Klippa gräs

Nej, klippa gräs med lilleman ensam gör jag inte om igen! Men nu är det gjort och jag har nog fått min dagliga motion i form av att sprinag som en tätting fram och tillbaka i trädgården. Naivt trodde jag att Mileon skulle kunna sitta i vagnen i skuggan med lite leksaker men det dög ju bara max fem minuter - sedan kom han på att gräsklipparen var farlig och tjöt i högan skyn så fort jag närmade mig med den. Ja suck, jag fick lämna gräsklipparen ibland och roa lilleman, springa tillbaka o gå några vändor innan det var helt kört igen. Så höll det på. Jag är ju en sådan person som har svårt att lämna saker o ting halvfärdigt, och vädret såg ut och vara si och så.

Done, and done iallafall. Men jag vet vad jag inte gör på ett bra tag igen, iallafall till gräsklipparen inte verkar vara så otäck ;-)

Och så är nästan dynan till vagnen klar, har väl några raksömmar ev. att sy om jag nu ska "separera" sitt o ryggdynan. Vet inte om jag ska göra det eller inte. Men Mileon fick använda den idag, sedan provade jag att han fick ligga o vila på mage i vagnen med dynan. Funkade fint - han småslumrade även. Dynan sydde jag mest för att Mileon sover bäst på mage, men det ser oerhört obekvämt ut utan dyna så det blev en "madrass" - fixade dock även hål för selen så den funkar ju även när han sitter i vagnen. Tänkte även att den kanske kommer till användning om vi ska in till Mariehamn (eller annat ställe) nån eftermiddag/kväll för att äta o dricka gott - då kan ändå Mileon ha möjligheten att sova för kvällen. Om han nu har ro till det, vilket jag tvivlar på ;-) Men nu har vi dynan klar i vilket fall!

Pappan var duktig och fick upp hela ena väggen i Mileons rum idag innan han pyste till jobbet! Tjoho! Jag ska ta och ringa pappa min lite senare idag som är elektriker så han kan komma och koppla elen. Allt är redan draget, men är bäst att låta elektriker se över och koppla ihop allt så det inte blir dumt om det händer något. Sedan är det takets tur, regla upp o få upp nytt. Hej va det går! Nja, inte så fort - men i rätt riktning iallafall!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag är PRECIS likadan, har jag börjat med något så MÅSTE jag slutföra det.



Tack för omtanken söta du. Kram!

2011-06-22 @ 17:08:59
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Sara

Vad härligt att du fick till dynan till vagnen :-) Det finns så mycket fint man kan göra till de små, men frågan är var man ska börja ;-)

Jag är inte så där jätte duktig med symaskinen men min svärmor är jätte duktig, men sen hon blev sjuk så har hon inte samma ork/syn så nu är det jag som måste göra allt själv med lite hjälp av henne.



Jag har hört flera som har gjort plättar av bröstmjölken, helt perfekt! Sen går även plättarna att frysas ner, det stod att man skulle sätta bakplåtspapper mellan bara så att det är lätt att ta ut dem sen.



Kram

2011-06-22 @ 22:54:43
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Heja heja! tänkte också ge mig på gräsklippning igår ensam med lilleman, men det fick vara....

2011-06-23 @ 08:29:55
URL: http://ahlbergsliv.blogg.se/
Postat av: Hanna

Haha, jag gav mig på samma projekt (gräsklippning) för några dagar sedan. Så länge jag inte försvann ur hennes synfält eller kom för nära med gräsklipparen så var det ingen fara, men närmade jag mig för mycket så blev ögonen stora som tefat :D



Ska ni göra något särskilt i midsommar eller blir det mys hemmavid? :)



Sv: Tack så mycket :)

2011-06-23 @ 10:02:30
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0