Överallt och ingenstans

Ja det går runt runt, dagarna går fort - för få timmar tror jag? Ja, något ditåt är det iallafall. Värmen kom och hänger sig envist kvar, förr älskade jag det - men nu gillar jag det inte speciellt då Mileon verkligen flyter bort och gnäller för den här värmen. Förståeligt.

Mileon har kommit in i någon period då mat är NEJ, han hulkar och ryser bara han får in mat i munnen. Gröt går dock ner, men mat dagtid funkar inte. Stortjuter och blir så ledsen. Vadan detta? Vi backar återigen, nu blir det ersättning och gröt till kvällen. Paus ifrån allt så kanske vi kan komma med nya tag sedan. Ibland önskar man att man hade ett barn som verkligen gillade allt, men det är en skeptisk kille som jobbar hårt med smaklökarna - inte mycket har gått hem.

Sedan har vi invasion av mygg - förstår inte hur dem hittar in, men det gör dem! Jag är uppäten, Mileon är definitivt uppäten på dem ytor han haft framme - man ser var gränsen går där hans påslakan legat över honom när han sovit. Jäkla skrutt! Vi hoppas vi löst problemet genom att köpt sänghimmel och gömmer in sängen med den. Ska myggen envisas med en annan istället blir det att ta itu med hårdhandskarna med alla hårda medel därefter.

Nu ska jag ta kväller, smyga upp i sovrummet och hoppas John Blund dejtar mig fort. Här hemma ser det ut som bombnedslag och imorgon kommer långväga besök som jag (vi) ser fram emot! Vi får se hur vädret blir, efter idag kan man inte mer än bara ta prognos med stor nypa salt ;-) Vart är regnet?

Först av allt ge finaste sonen godnattpussen då jag för första gången inte nattade honom utan åkte hemifrån vid 16 idag o inte kom hem förräns vid 21. Så det var pappan som fick göra det med sisådär resultat - men nog sov Mileon allt när jag kom hem, så helt tokigt gick det ju inte. Lite övning på detta så ;-) Det har helt enkelt bara blivit så, jag tar nattningen - det går smidigt och jag verkligen myser den lilla stund vi har tillsammans. Dagtid är det pappan som är bäst på att söva skrutten, han är inte enkel då för mamman - ska bara trilskas! Underbara barn! Ha ha!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Om det är till någon tröst så har Noah varit likadan med maten. Det kunde bli en extra portion gröt, smoothie eller dylikt...

Kanske ni oxå ska investera i en sänghimmel;)

2011-06-08 @ 23:17:42
URL: http://ahlbergsliv.blogg.se/
Postat av: Jonna

Vet vad ni går igenom med maten, jag började precis intruducera lunch igen. Han verkar mer intresserad nu. Men vi får se, ska bli intressant och se hur det går idag..



Du, hur mkt sover Mileon på dagen? Joel sover ju inte så länge men ofta, han orkar max vara vaken i 2.5 timme. fast oftast 2 timmar! Lite kort tycker jag..

2011-06-09 @ 11:17:52
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0