MVC

Det här har jag bävat en aning för just för att jag inte vill tillbaka till samma mödravårdcentral igen - har kollat runt lite idag och det är antingen en i stan som gäller, det är den vår hälsocentral är kopplad till då våran inte har någon egen barnmorskemottagning. Men avskyr verkligen att åka in till den stan då det alltid ska vara så krångligt med parkering - varje gång jag varit där så har jag fått snurrat. Sedan böka med att betala parkeringen också. Jag är för bekväm tror jag, och anser det vara väldigt omständigt. Dock finns världens bästa barnmorska där på den mottagningen som alla säger jag ska kräva då jag haft väldigt otur med senaste.

Sedan är det en i samma stad jag gick till tidigare, men inte hört så mycket gott om dem. Dem samarbetar även med min gamla mottagning.

Jag vill inte gå tillbaka till samma då dem allihopa slätade över en havandeskapsförgiftning som kom tidigt i graviditeten. Dem ansåg att det inte var det. Just för att det aldrig påvisades protein i urinproverna. Så här i efterhand har jag fått förklarat för mig att det är ändå havandeskapsförgiftning trots avsaknad av proteinet. Känns ju väldigt tryggt, och det är nog till stor grund till de tidiga förvärkarna och till slut vattenavgången. Har helt avsaknad av tillit och för mig känns det väldigt otryggt, kommer jag kunna lita på nästa?


Så, jag har kollat runt - men står ändå på ruta noll.

Kommentarer
Postat av: Jenny / En ekomamma i stan

Åh vad svårt när inte valmöjligheterna är så stora. Men visst går man mer sällan med andra barnet, eller blir det tätare kontroller för er med tanke på förra gången?

2011-10-27 @ 15:21:54
URL: http://ekopyssel.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Du får väl ta din förra hemstad, här finns både gott om parkeringar OCH fria sådana också;)

2011-10-28 @ 17:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0