Sovmorgon

Det var lite gråt i sömnen för Millekillen, lite bearbetning av intryck men behövde bara gå upp en gång inatt och klappa om honom så han kom till ro igen. Trodde faktiskt vi skulle få det struligare inatt men inte då. Han vaknade vid 6 och hade gjort en bajsblöja, jag lyckades väsnas en hel del innan den där blöjan blev bytt. Men han somnade om i sin säng rätt fort igen och sov ända till 9. Tror allt han får vara med moster och kusin fler gånger ;-) Ha ha!

Han stod upp i spjälsängen när jag plockade upp honom, han var mallig för han har försökt hur länge som helst och hävt sig upp mot spjälorna men inte orkat eller fått till tekniken. Men nu så!

Och efter gröten har han redan hunnit visat att han kan resa sig upp emot bäddsoffan utan några hjälpmedel. Häromdagen puttade han fram en upp och nervänd leklåda som han klättrade upp på och därefter tog sig upp på bäddsoffan. Han kan om han vill! Börjar bli mer våghalsig också, hade önskat att han skulle fortsätta vara försiktig men nej då. Kommer nog bli ett par smällar och blåmärken har jag en känsla av.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Heja Mileon vad duktig du är!! Ett tips från Noah, men säg inget till mamma och pappa;) TOAN är asrooolig! Och toaborsten! LYCKA TILL!;)

2011-10-23 @ 20:55:37
Postat av: Hanna

Haha, de är kluriga de små liven när de vill upp nånstans! Astrid klev på Mira (farmorn och farfarns ena hund) för att klättra upp i soffan hos dem i helgen :D Tur att hon är snäll och inte säger någonting, men vårat lilla odjur måste lära sig respekt även för djuren.



Toaborsten har blivit en hit även här hemma, funderar vart jag ska ställa den så hon inte kommer åt. Det mesta andra får hon lära sig att inte röra, och att det ska kunna stå framme..Men i det här fallet chansar jag inte ;)



Sv: Vad mysigt med Ullared, då får du rå om dig själv på bortaplan litegrann :) Det är så konstigt att inte behöva ha "jour" hela tiden, på jobbet reagerar jag så fort jag hör en bebis/ett barn gråta, trots att mitt eget är hemma :D



Det är spännande tider nu med magar och småbebisar överallt..Farligt farligt ;)

2011-10-24 @ 10:54:53
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0