Upp och stå

Lilla killen här hemma har redan klättrat i trappen ett par vändor, fort går det dessutom. Det förstår han, att lyfta benen och klättra uppåt, men inte fattat poängen med att krypa. Tok! Sedan reser han sig mot ALLT han kan grabba tag i, man får ha stenkoll på honom för vips så släpper han med båda händerna och faller pladask.

Grinden i trappavsatsen måste vi verkligen få upp snart, det dumma är ju att vi håller på och renoverar trappen och det går för tillfället inte att få dit grinden på ett bra vis. Dags att rappa på månne? Det har stått rätt stilla här, dock har vi köpt nytt golv och igår köpte vi tapeter till trappväggen. (Och fondtapet till M's rum)


Hepp, nu drattade lilleman omkull igen med gåbilen. Värsta vurpan förstås. Det går så fort och samtidigt känner jag att jag kan inte vara med jämt - då lär han sig inte själv heller att han måste vara mer försiktig. Jag passar så gott jag kan, och när det är farligt är jag med och vaktar. Hinner inte göra så mycket än att följa efter på hans bärsärkagång. Dock nålat upp halva hans blivande gardinkappa till hans rum, det ni! Då sätter man honom i gåstolen ;-)

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jodu, nog går det fort allt när de små liven kommer på allt man kan göra;)Vi har faktiskt skippat grind i trappen, då det inte gick att få dit någon på ett bra sätt. och peppar, peppar så har det gått rätt så bra. Visst är han där, han tycker att det är roligt och spännande. Men han går oftast bara ett par trappsteg upp sen sitter han bara där:)

2011-10-11 @ 12:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0