En fika i skogen

Det är inte så lätt att bara be maken om att avlasta mig och låta mig få egentid då han jobbar så otroligt konstiga tider. Som denna vecka. Nu jobbar han eftermiddag/kväll - har jag något inplanerat på dagen (vilket jag för det mesta haft nu i veckan) så får jag ingen som helst avlastning ens innan han åker till jobbet. För när jag kommer hem så har han ju åkt iväg för att jobba och kommer inte hem förräns efter 23. Sedan vill han ju såklart få sin sömn. Han försöker nog så gott det går, dock så anar jag att han inte tror hur pass påfrestande det är att ha "jour" dygnet runt. Jag blir jättebesviken, irriterad och ledsen. Sedan är jag så ledsen och orolig för annat just nu så det blir verkligen skrutt av alltihopa. Är inte på världens bästa humör just nu och matlusten är noll för tillfället. Men det vänder väl det med.

Imorse klev maken upp med M, men jag kunde inte sova för det. Låg och vred på mig i vanlig ordning. Klev upp och in i en dusch, så det var skönt att slippa ha Mileon med in i duschen för en gångs skull då J fortfarande var hemma. Jag och Mileon åkte ut på vischan till en nyfunnen vän för bebisfika med några andra. Totalt fem mammor blev vi. Mycket trevligt men blev snabbt trött i huvudet, himla kacklande ;-) Och Mileon var trött och gnällig då han prompt vägrat sova, även i bilen dit. Lyckades dock få han o slumra en sväng med inte tillräckligt för att ha humöret uppe.

Så nu är vi hemma igen, dags för lite mat snart. Sedan får vi se vad som händer och sker.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Förstår att det inte är så lätt. Men planera inte in något en dag (ingen mammafika eller liknande), och låt din sambo ta M innan jobbet, så du kan få lite tid för dig själv. Det är klart att hans sömn är viktig, men du är också viktig..

2011-09-22 @ 21:36:46
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Sara

Jag har inte varit in här och läst på några dagar och när jag läser så förstår jag att du har det riktigt tungt.

Jag har varit själv med C under en veckas tid ungefär då J var iväg och det var tungt. Men då visste jag att det bara var under en kort period.

Jag säger samma sak som Jonna, låt din sambo ta Mileon under natten/morgonen så att du får sova ut eller bara vara du!



Jag trodde innan C föddes att vi skulle ha barnvakter som stod i kö för att få ha gumman, tyvärr blev inte livet så då farmor har blivit jättesjuk i cancer. Så nu har vi bara mina föräldrar, min mamma jobbar heltid som dagmamma så hon är ganska trött när dagen är slut och min pappa är sjukskriven pga sitt hjärta.



Om vi bodde närmare varandra hade vi kunnat avlösa varandra.



När är UNDERBARNS mässan? Så himla roligt att åka på den.



Kram

2011-09-23 @ 20:07:04
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Tina

Du vet att jag/vi gärna ställer upp och passar Mileon. Moster älskade gobit ju!! :-) Jag vet hur jag själv var med att lämna bort Lilleman som liten (svårt i början) men ack så välbehövligt!! Jag har inte velat tjatat då jag tänkt att du kanske inte varit "riktigt redo" för att lämna bort han till oss. Du ska absolut inte känna dig besvärad av att fråga, kan vi inte så säger vi ju ifrån, annars tar vi han mer än gärna om det så bara är för en timme ibörjan.

Vi är ju inte heller bortskämda med barnvakter som sliter och drar i Max så jag vet hur det är. Men egentiden är ju så otroligt viktig för att vårda sin vuxenrelation oxå. Detta blir ju såklart mer och mer enkelt ju äldre dem blir (alltså att få barnvakt). Blir dem bara äldre kan och vill dem ju ofta sova borta hos släkt och kompisar. Det är just småbarnsåldern som är värst och det är iofs kanske mest då man behöver egentiden mest oxå, både som par och all by myself.

Mamma skulle absolut ha passat Mileon mer än gärna. Hon var en klippa med Max. Saknaden av henne är enormt stor i just att veta all kärlek och närhet hon skulle ha gett alla sina barnbarn. Men du vet att jag och även Mattias finns här för er. Love U!

2011-09-23 @ 20:54:48
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Camilla

Åh, fan vad jag ogillar avståndet mellan oss!!! Hade mer än gärna tagit hand om ert guldhjärta när ni/du får lite tid för er själv/a.



Ni får komma hit och gå ut och äta/på bio så passar vi honom. <3



KRAMKRAMKRAMKRAM!

2011-09-26 @ 20:02:20
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0