Ledsen start

Idag blev det verkligen en ledsen och konstig start på dagen, lilleman vaknade kring 7-taget och då gick jag ner för att hämta vällingen jag anade han ändå inte ville ha - han verkar vägra välling när tänderna spökar. Nu när andra tanden är på språng så är det likadant som det var med tand nummer ett. Kom upp, bytte blöja på riktigt ledsen och arg kille - en trött liten sak som var så ledsen. Lite varm var han och som jag misstänkte vägrade han välling, då blev han istället hysterisk för jag erbjöd han. Tog sin lilla tid innan jag kunde lugna honom, jag la honom på mage intill mig och buffade - snyftandes slocknade han pang bom. Medans han sov så kurrade hans lilla mage många gånger. Dock sov han ända till 8.30. Senast han fick i sig mat var 14 ½ timme tidigare. Ändå var han på glatt humör och bubblade brevid mig ett bra tag innan vi gick ner för frukost.

Jag har sån där härlig skallebank idag, tagit huvudvärkstabletter och hoppas det ger med sig. Babysången är inställd idag pga kurs för ledarna, men hade tänkt åka in för lite sällskap och fika på öppnis iallafall. Men vill bli aningens piggare i huvudet då, för det är rätt livat på öppnis med alla barnen :-)

Senare idag får vi besök, nu var det längesedan vi sågs. Ska bli roligt och höra om deras resebravader, dem lyckades med att bli fast på turistorten istället för att få flyga hem på grund av vattkoppor. Det blir aldrig som man tänkt sig, men otursdrabbade har de verkligen varit!

Och så får vi se om vi kan sparka igång den nya diskmaskinen nån gång, självklart var det inte bara att installera då vi har andra dimensioner på slangarna under diskhon. Pappan muttrade och tjurade igårkväll när vi försökte, och sedan insåg läget. Det flyter liksom aldrig på när man gör något i detta hus, det ska alltid vara något som inte stämmer/fattas osv. Att vi inte lärt oss det på dessa år boendes här? ;-) Eller är vi båda otroligt naiva?

Det var bara tur att en av världens finaste pinglor ringde mitt i allt, så behöll jag mitt humör iallafall. 1½ timme gick av bara farten, sen tvingade vi nästan varann att lägga luren i örat så vi kunde gå och sova istället. Tack fina snäckan, så glad att du finns i mitt liv! ♥

Igår fixade vi förresten ikea med, så garderobsinredningen är hemma - med lite annat smått och gott. Självklart glömmer jag hälften - men så är det att vara jag! Får se om jag orkar springa in något idag om jag nu kommer iväg till öppnis.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Då är vi två med panndunk idag!:( Var tvungen att läsa ikapp lite nu, man hinner inte så mycket när man har börjat jobba. Men ni donar och fejar ivanlig ordning;) Hoppas glada gubben kommer snart!!

må så gott!

2011-09-28 @ 19:40:18
Postat av: Camilla

Tack själv för den fina pratstunden <3 Det var nästan så att jag ville gå och lägga mig med dig i luren för jag saknar dig så!



Älskar dig!

Puss! <3 <3 <3

2011-09-29 @ 20:43:49
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0