Lite gjort

En sådan dag då man får lite gjort här hemma, pappa J tog ju bilen med vagnen i så det vart ingen promenad idag. Tänkte inte ens på att vagnen låg i den bilen, är glad att vi har en till vagn - den fick funka idag och Mileon blev överlycklig och satt och studsade. Han får ju sitta framvänd i den och det går hem, dock vill jag inte vända honom i Teutonian ännu - han klagar ju inte än, men det kommer väl tids nog. Det räcker med intryck ändå som det är just nu :-) Inatt drömde han mardrömmar och snyftade länge och väl, lilla hjärtat. Man står där i mörkret och stryker det lilla huvudet och undrar vad dem egentligen drömmer som är så läskigt/ledsamt.

Det blev sovmorgon idag, en tröttfis jag har idag! Vid 7 vaknade han först för välling, sedan slocknade han om fort i våran säng. Inte förräns 9.15 vaknade han till men gnällde och ville somna om - men då var jag faktiskt där och pussade på honom fort så han vaknade till. Tyckte att nu räckte det.

Vi har hunnit med några maskiner tvätt, bäddat rent, städat och plockat. Sedan blev lilleman trött redan efter två timmar vaken och stensov i två timmar. En annan bara sitter och väntar på honom då man är van att han sover knappt 30 minuter dagtid i regel. Icke. Väntandes förgäves, hade kunnat varit nyttig och gjort lite annat.

Så sen lunch för plutt, jag gjorde storkok till både oss och lilleman och sedan så gick vi ut. Äta gräs är populärt, och ansa gräsmattan. Så vagnpromenad fram och tillbaka var roligt, han tjoade och studsade allt vad han orkade. Så kom även pappan hem och det var ju roligt även det.

Middag och nu sover gossen igen, men ska snart väcka honom. Blir en dusch på schemat innan läggdags, men massa bus blir det nog först. Jag ska måla lite, måste orka det för ingenting blir klart i den här farten. Garderobsstommarna är ihopmonterade, dock inte skjutdörrarna. Hade ju lillebror här i helgen och kände inte alls för att hålla på med rum eller renovering. Kanske får jag sällskap ikväll när jag målar av pappan? Kanske, kanske inte ;-)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Gladfisen då! Skönt med en dag med lite gnäll :)



Puss!

2011-09-26 @ 20:05:15
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/
Postat av: Jerpa

Tolkningssak. Om du ska måla av mig är det ju en förutsättning att jag är med. ;)

2011-09-26 @ 22:41:48
URL: http://www.jerpa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0