Segt

Verkar segt överallt, härligt med feedback i vanlig ordning. Känner mig rätt låg och funderar väldigt mycket på bloggens icke-vara just nu. Är så kluven i detta. Vill bara klicka på delete-knappen vissa dagar, idag är en sådan dag.


Idag har vi inte startat dagen så bra, inte för mammans del iallafall som körde igång med en attack/kramp - underbart. Blir bara mer o mer krämpig i min sjukdom och det stör mig enormt när jag inte orkar som jag vill. Ätit första-bas-tabletter som är inflammationshämmande med föga resultat. Oroväckande.
Är glad att maken var hemma idag och tog över rodret här hemma när jag hade som mest ont. Blir förhandlingsförlamad, varje rörelse triggar igång likt elektriska stötar genom hela kroppen. Tog över en timme innan krampen släppte, men då påbörjas nästa fas - springa på toaletten och tömma blåsan stupp i kvarten.

Snart blir det lunch och sedan ska vi försöka oss iväg på lite ärenden här och där. Diskmaskinen är på sista versen här hemma, både jag och maken betraktade våra glas vid frukosten och nickade i samförstånd. Och småsaker som strumpor. Och en list. Lite färg, och lite saker från mataffären. Och kanske nånting mer, vem vet? Vi får se hur mycket vi (jag?) orkar med.




Kommentarer
Postat av: Camilla

Jisses gumman, du sprutar inlägg här ju. Hinner knappt med ju :p



Jag gillar inte läsningen om att din blåsa gör sig mer och mer påmind! :( Vill bara komma och blåsa bort din smärta!



Hoppas att den glada gubben kommer fort och att försöket lyckas så du slipper dina smärtor. -kramar om-



Roligt att läsa att J har fått jobb, tråkigt att det gick ut över resan men det går väl fler tåg där med.



nu ska jag avsluta denna långa harang av ord och gå ut och jobba istället.



Puss på er och ge M en stor blöt puss i från oss!

2011-09-17 @ 12:51:25
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Åh stackare! Hoppas du mår bättre snart!

2011-09-17 @ 17:25:56
Postat av: Jonna

Men du, stackare! Visste inte om att du hade en "sjukdom". Får man fråga vad det är för något? :/ Tänker på dig!!



Jag hittade ingenting på stan, som vanligt :( Hoppas att din dag varit bra trots dumheterna.



Stor kram till dig, pussa M.

2011-09-17 @ 20:40:34
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Nathers

Ta det lugnare fina du!

Jag läste J's fb-uppdatering om vad ni fick med er hem, haha. Allt och mycket till, förutom strumpor va? ;)



kraam!

2011-09-17 @ 22:31:16
Postat av: Hanna

Huga, hoppas att du blir piggare snart! Måste också få fråga om vad det är för sjukdom som härjar i kroppen?



Förstår att det känns segt när man inte gör några stora framsteg i renoverandet, men fokusera på att ni är påväg åt rätt håll iallafall! :)



Sv: Den är från Lagerhaus tror jag :)



Skulle gärna ha fler instrument hemma att leka med, tycker att det oljudet är mycket behagligare att lyssna på än allt pipande och tjutande från diverse leksaker ;) Precis som du säger så växer väl behovet av "snuttandet" bort med åren, men vi ska försöka att varva mellan lite olika saker så att hon inte blir så låst :)



kram!

2011-09-18 @ 14:04:03
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Hanna

Och förresten, vi är jättenöja med Scootern! Den är visserligen inte så liten och smidig hopfälld som man skulle kunna önska, men alla vi tittat på som varit mindre har varit "rackligare", och vi ville ha en rejäl vagn som ska hålla i flera år :)



Den är behaglig att köra, har ett bra viloläge samt ordentlig suflett och hon verkar sitta skönt i den :)

2011-09-18 @ 14:06:18
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Jenny / Ekomamma i stan

Usch vad jobbigt, skönt att du får lite uppbackning hemma i alla fall. Hoppas att du mår bättre snart.

2011-09-18 @ 15:41:39
URL: http://ekopyssel.blogspot.com/
Postat av: Sara

Vad tråkigt att höra att du mår sämre, vet att du har nämt i våran tråd på fl om din sjukdom men tyvärr kommer jag inte ihåg vad du hade skämms på mig



Jag tycker absolut inte att du ska lägga ner din blogg, hade saknat den/dig/Mille ja er allihopa!

2011-09-18 @ 15:57:54
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0