Sköna fredag

Var trött imorse, jag försökte övertala lilleman att slumra lite till brevid mig i sängen men icke då - mutade han med leksaker, icke då! Så det var bara att pallra sig upp och hoppa i one-piecen. Den är verkligen så mysig, skrotar gärna runt med den hemma - lilla jag kan ju nästan simma crawl i den. Men som sagt, mysig! När jag nu får symaskinen åter ska jag sy in den lite så är jag mer än nöjd.

Fick ju utslag på äl-testet, både jag och Mileon åt frukost i myskläder (han fortfarande i sin polispyjamas) - sedan byta om för honom och aktivera sig med lek. Jag ringde ju till RPC och skulle bli uppringd lite senare. Här emellan ringer svärmor väldigt besviken, jag förstod först ingenting men polletten föll ned och detta handlade om ett kedjeskämt som dragit igång på Facebook - sådant vi kvinnor får emellanåt via meddelande så vi sätter griller i huvudet på männen. Denna gången handlade det om att man skulle ta sitt födelsedatum, dag och månad - och få ut en mening som blev för mig "Jag är i v 16 och har ett enormt sug efter M&M's!". Inte så mycket konstigt över det hela, mot andra kunde få att dem var i v 2 och sugen på nåt underligt. Tänkte mig inte för utan postade det i min status och vips så kom gratulationerna av bara farten, dem RASADE in!

Svärmor såg nu på morgonen "nyheten" och blev besviken över sättet hon fick veta att hon skulle blir farmor igen. Så hon ringde. Och jag fick förklara. Så dumt det kan bli, så här i efterhand ångrar jag att jag postade det - tvekade då det såg så äkta ut och inget skämt. Så det slutade med att jag tog bort den statusuppdateringen.

Jag personligen skulle inte i min värld posta ut stora nyheter det första jag gör på internet - utan det vill jag göra själv direkt till dem närmaste. Hur andra gör, är upp till dem. Vi postade ut "nyheten" efter RUL med Mileon på Facebook, då hade vi hunnit meddelat dem vi ville långt innan dess. Så det var mest bekanta vänner man inte umgås med så ofta som blev uppdaterade då.

Nåväl, Mileon sover och jag kokar ärtsoppa! Ska fixa ihop smörgåstårta idag också, men hann inte vispa grädden innan M ville sova - så får allt vänta med basen då vispen väcker honom garanterat.  Kommer inte så långt härifrån idag då jag inte har någon bil hemma, den är på verkstaden (äntligen!) igen. Så får allt sysselsätta mig här hemma med lilleman, det finns alltid något att göra.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Så tokigt det kan bli! Har också sett dom statusuppdateringarna men inte fått något meddelande om det själv, tur var kanske de ;)



Vi skrev att vi skulle bli föräldrar på Facebook när jag var i vecka 14 (tror jag), då visste alla som vi stod nära redan om det. Vi berättade tidigt för de flesta :)



Lägg gärna till mig som vän på FB, men bara om du vill :) Jonna Eliasson .. Har kort på Joel så det är inte så svårt att veta vem som är den rätta ;)

2011-09-30 @ 15:31:22
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Jenny / Ekomamma i stan

Oj vad jobbigt med FB-skämtet. Förstår att svärmor blev ledsen när hon tolkade det som hon gjorde.



Jag tror aldrig ens jag skrev ut det som en "nyhet" på facebook, utan det var först när jag började planera föräldraledigheten som det "kom ut" i och med att jag började diskutera med en annan tjej som också skulle få barn. I efterhand kan jag känna mig lite snuvad på det här med att ha lagt upp magbild och info om RUL etc som många vänner gjort, men då kände jag mig så rädd att göra någon annan lika ledsen om vi blev av såna statusuppdateringar medan vi försökte.



Däremot berättade vi väldigt tidigt för de närmaste, och då personligen eller på telefon.

2011-09-30 @ 17:06:32
URL: http://ekopyssel.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Ha en underbar helg söta du! <3



(jag plockade bort inlägget jag med... Tur att jag berättade för Jonis om det inlägget för att hans bror ringde och frågade om han skulle bli farbror igen..)

2011-09-30 @ 20:28:07
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0