Utmaning

Jag har fått en utmaning av Hanna, och jag antar den för att bjuda lite till min rätt tomma blogg numer.


1) Vad gjorde du för tio år sedan?
Känns verkligen som en evighet sedan, jag har egentligen inte någon direkt koll och kan inte för tillfället inte ens kolla tillbaka på bilder då min dator vill ge sina sista suckar. Men jag var 19 år och in på det 20:e året, nyinflyttad till makens (då sambo) hemstad. Sökte jobb.

2) Vad gjorde du för ett år sedan?
Lite enklare att besvara, då jag kan gå tillbaka i bloggen. Mileons kolik hade tagit nya höjder och det var riktigt hemskt just då. Vi gick mer eller mindre i kolikdimman för ett år sedan prick. Så någon direkt aktivitet hade vi nog inte för oss förutom att vyssja, hjälpa skrutten så gott de gick och försöka vila när tillfället gavs.

3) Fem snacks du gillar
Chips, helst lättsaltade
Grönsaker med dip
Cheeseballs (eller heter de nacho?)
Lösgodis (I'm a real sucker!)
Jordnötter

4) Fem sånger du kan hela texten till
Utan dina andetag - Kent
Bakom spegeln - Radioaktiva Räker
Hugger i sten - Lars Winnerbäck
Two beds and a coffee machine - Savage garden
Första låten - Babblarna

5) Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär
Bjuda med mina nära o kära på en lång och skön resa
Bygga ut och renovera huset
Köpa en nya bilar till hushållet
Skänka pengar till forskning
Spara för framtida behov

6) Fem dåliga vanor
"Jag ska bara", det tar aldrig slut!
Blir irriterad när det är stökigt hemma
Kort stubin
Vill ha det mesta på "mitt" vis
Godisråtta

7) Fem saker du gillar att göra
Umgås med fina människor
Laga mat 
Betrakta min son
Shoppa
Vara ute i naturen

8) Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa
Stringbikini
Haremsbyxor
Lårhöga stövlar
Gördel
Jeans med "inbyggd trosa"

9) Fem favoritleksaker
Mobilen
Kamerorna
Tv
Bilen
M's vagn

10) Tio personer jag vill se göra den här utmaningen
Jag hoppar över att utmana vidare, men är de någon som inte blivit utmanad och vill hoppa på så gör det! :-)

Kommentarer
Postat av: Nori

Jag har haft lång paus från bloggar men uppdaterar mig nu och vill säga hej! Så sorgset att det inte blev ett syskon till Mileon :(



2012-01-22 @ 18:35:54
URL: http://nori.bloggplatsen.se
Postat av: Hanna

Kul att läsa! :)



Sv: Nu har det vänt och hon är mycket piggare :) Förhoppningsvis går det fort att komma tillbaka i form de kommande dagarna, det är inte mycket kvar av den redan tidigare späda lilla räkan :S Tackar för omtanken :)

2012-01-23 @ 19:47:59
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Sara

Riktigt kul att få läsa din lista. De där jeansen var det värsta jag har sett, undra vilka som köper såna?!

2012-01-24 @ 11:16:43
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tack, jag ska ha det så skönt, avslappnat och underbart! :) Hörs på andra sidan helgen! ;) kramkram

2012-01-26 @ 19:46:59
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Jenny / Ekomamma i stan

Kul att se ett livstecken här inne!



De där jenasen har jag aldrig sett, låter ju helt galet!

2012-01-26 @ 22:40:56
URL: http://ekopyssel.blogspot.com/
Postat av: Sara

Jag tror att M kommer att passa perfekt i en overall i stl 98. Jag har börjat att ångra att jag inte köpte en i 98 istället. Vet inte riktigt hur jag tänkte...

2012-01-28 @ 20:23:35
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Kul! Ha det gott!

2012-01-29 @ 18:40:56
Postat av: Hanna

Sv: Bra att vi är fler med vuxenskor, karlarna kan gott få skämmas så länge vi slipper frysa ;)

2012-01-30 @ 13:50:09
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0