Några rader på en Lördag

Vi har avverkat en hel del baciller av olika slag på kort tid, och lilleman har sina första kindtänder uppe efter en hel del tjorvande. Har aldrig varit maken om bajs som varit så extremt frätande som då. Det handlade om sekunder när han väl bajsat. Så det var en jobbig vecka innan det började bli bättre i mun och i rumpan, kunde inte ha blöja på honom på flera dagar för det gjorde så ont för han. Och förkylningar och feber, olika versioner på hosta, MAGSJUKA (heeeeeela familjen i samma veva!) och nu är det snorigt värre för pappan och Mileon.

Man blir rätt trött, har kännt denna enorma trötthet länge - det har varit tyngre än vad jag trott, att vi förlorar chansen och det blir ett MA. Har väl inte erkänt för mig själv, men jag är säker att all den irritation och trötthet jag går och bär på - grundar till MA:et. Det är nog nu. Blicka framåt, men jag är livrädd att uppleva något så dylikt igen. Tror inte jag pallar det.

Det är för övrigt dags att börja jaga glada gubben nu, om den där filuren vill dyka upp i rutan. Vi kan förmodligen bara hinna med ett försök innan kliniken stänger för sommaren. Så nu är det upp till kroppen att uppföra sig!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad jobbigt med en massa sjukdomar som avlöser varandra. Hoppas att ni får vara friska nu. Känner igen det där med bajset och kindtänderna, här har det varit likadant...

2012-05-20 @ 22:52:50
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Alexandraa

Hoppas ni har haft er dos med sjukdomar nu och håller tummen på att ni få vara friska resten av sommaren!

2012-05-25 @ 21:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0