Äggplock

Åkte hemifrån vid 7 imorse, tur var väl det för det var så dåligt väglag hela vägen ner till Uppsala. Men kom dit i tid och fick "sviten" - enkelrummet på RPC :-) Rätt skönt att slippa dela rum med andra. Byta om till snygga outfiten och fFick in en port i armen och de tog nya virusprover samtidigt, de hade lagt fram 2 värktabletter och en burk med en skvätt lugnande i vätskeform. Dessa skulle jag ta vid 10, vilket jag gjorde. 10.30 får vi på oss fot o hårskydd och överrock och knallar till en bänk där vi får sitta och vänta på vår tur.

Hejade lite på lab.personal som var i ett rum intill, och smet in på toaletten en snabbis. Sen var det dags att hoppa upp i stolen, fick intravenöst smärtstillande och så sprutade Johannes smärtstillande i livmodern vilket jag knappt kände. Fint! Så startade dem och jag tyckte det gick galant på ena sidan, den andra sidan med minst ägg gjorde det duktigt ont så jag låg och flåsade mig igenom - tack o lov gick det fort. Vi fick kika på en skärm under hela ingreppet, rätt häftigt!

Lab.personalen i luckan hojtade då och då när hon hittade ägg, registrerade bara första gången. Då ropade hon "2 ägg!!", sen hörde inte jag henne nå mer. Men när vi var klara så fick Johannes hålla emot för blödningar en stund innan jag fick komma på fötter. På med binda och då sa dem 10 ägg.

Hoppas att det är fina ägg nu!

Tyckte det gick väldigt bra trots allt, jag hade ju befarat det värsta men är det så här varje gång kan jag absolut stå ut!

Traskade tillbaka till vårat rum och vi trängde ner oss jag o maken i sängen under filten, småslumrade en halvtimme och då kom en sköterska in och tog bort porten i armen och sa att om jag var pigg fick jag åka hem, vilket jag ville.

Pigg var jag iallafall, vi svängde förbi en inredningsbutik på hemvägen med. Lite molvärk men det är en piss i havet! Ska ta och lägga mig i ryggläge en stund framför tv'n. 

Imorgon ringer dem med besked hur det gått för våra ägg med befruktningen, lite spännande är det allt..

Kommentarer
Postat av: M

Hur har det gått?? Är så nyfiken .

Hoppas det har gått perfekt!!

Kram M

http://ledsenihemlighet.blogg.se

2009-12-17 @ 13:52:06
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0