SD 2

Sprutdag 2. Det gick rätt bra igår med första sprutan, klart man blev lite nervös när man glömt så mycket men efter ett djupt andetag så gled nålen in i magen. Kändes inte alls den här gången mot provgången på sjukhuset. Drog dock ut nålen lite snett så då kändes det lite när den "skrapade" i. Men inte ont, bara obehagligt. Man blev ju bra mallig efteråt att man klarat det själv här hemma. Ha ha! Hade bara lite problem o få av nålen från pennan, den satt som bergen hur mycke jag än försökte skruva.

Idag gick allt bara fint, flöt på som det skulle. Börjar fundera på hur Orgalutransprutan känns då den är grövre, man får väl trycka i lite hårdare antar jag.

Imorgon ska vi åka över till syster min då vi ska sitta barnvakt åt systersonen eftermiddagen och kvällen, så får inte glömma att packa med mig spruta och nål. Spelar ju ingen roll vart jag befinner mig, känner mig ovanligt lugn och tillfreds med sprutorna faktiskt. Är glad att jag är mer nyfiken än skraj för dem, skulle vara besvärligt om jag varit spruträdd tror jag då maken inte gärna vill ge sprutorna på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0