Dumma mage

Denna mage som är så besvärande för Mileon, om jag ändå kunde ta det onda ifrån honom skulle jag göra det bums. Det är lugnt dagtid men närmare kvällen börjar stöket, det blir gnälligt men får han till ro för att somna. Men när han vaknar nästa gång är det skrik o bökande mer eller mindre ända till morgonen tar vid ordentligt. Då slocknar han utmattad. Nu får det vara nog och maken är på lite ärenden och ska även köpa Minifom så kanske vi kan få åtminstone lindring på eländet.

Det skär verkligen i mammahjärtat när han gör sina magskrik/tjut. Ett under dock att maken sov sig igenom denna natten, han snarkade medans lilleman knölade o skrek. Maken kan dock för det mesta sova varsom, hursom så egentligen borde man inte vara förvånad??

Igår på eftermiddagen hade Mileon en ordentlig vakentid - två timmar i sträck, nog rekord hittills. Försökte aktivera honom och prata mycket - det verkade uppskattat.

Nu ligger han o småslumrar i sängen, har plockat fram en mjuk bok som jag tänkte han kunde få kika på idag. Kanske är den intressant, kanske inte. Svårt o veta när han är tidigt född, vart han är i stadierna. Prova kan man iallafall, när han är vaken så är han väldigt nyfiken och tittar runt med stora ögon och försöker fixera blicken. Men än är det lite knepigt tror jag ;-)

Kommentarer
Postat av: Jonna

Gud vad skönt att han gillar att bada, jag tror joel kommer tycka om det med tiden. Han gillar inte att vara naken överhuvudtaget, eller jo om man håller honom emot sig :) Visst är det jobbigt när dom skriker, man vet inte vad man ska göra för att göra det bättre för dom. Joel är väldigt snäll och skriker inte SÅ mkt, men när han väl gör det så är det jobbigt, men jag ska inte klaga! Kram!!

2010-12-23 @ 16:39:21
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Moa

Jag kan varmt rekommendera Sempers Magdroppar. De använder vi till vår lille. Efter många stökiga nätter så provade vi och det vände ganska direkt. Sen vet man ju dock inte om de hjälper alla men man ju hoppas på det!

2010-12-23 @ 16:54:02
URL: http://trueflink.blogspot.com
Postat av: Camilla

Stackars liten och ha ont i magen :( Man skulle ge sin högra arm för att inte barnen ska ha ont.. Vi mammor får sova när barnen har flyttat hemifrån ;)



Minifom, magmassage, pumpa benen och att de små låg med magen mot underarmen hjälpte här..



Kramar till er!

2010-12-23 @ 19:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0