Fattas något

Jag blev faktiskt snuvad på cirka fem veckor! Ja graviditet! Det är sjukt, fastän jag tyckte det började bli gnetigt de sista veckorna innan Mileon kom så saknar jag alltihopa. Magen, rörelserna.. Fick ju aldrig veta hur pass "stor" jag skulle blivit heller, frågan är om jag någonsin kommer få vara riktigt höggravid någon mer gång?

Magen är i stort sett obefintlig, det var den redan två ynka dagar efter förlossningen. Blev jättepaff när jag stod i duschen på BB och skulle tvåla in mig och.. magen... !! Fanns inga speglar inne i duschen och tankarna var ju på annat håll så tänkte inte ens att "se" mig själv - det blev liksom där o då jag insåg när magen var puts väck - stående tvålandes magen i luften - där den brukade vara..

Sörjer faktiskt det hela, allt blev ju så plötsligt - hade inte riktigt tänkt mig att det skulle ske så fort - hade lugnt blickat över till 2011. Och så vips så var det över!  (och en ny början tog dock givetvis vid med världens finaste son)

Ja nog fattas det något, och jag undrar hur lång tid det tar innan man "kommer över" faktum?

Kommentarer
Postat av: yevonde

åh jag förstår dig, när man tänkt sig ett sätt så blev det på ett annat, fast bra ändå :)

Jag är tung och trött och klumpig och ryggen värker och bäckenet värker.. Och hoppas att jag slipper gå över tiden, här i mitt landsting så får man gå över nästan 3 veckor innan igångsättning.. det är i såfall en månad kvar.. Hoppas inte.. :)

Postat av: Tonci

Jag kände samma saknaden som du beskriver, fast för mig var det kanske ännu jobbigare för att jag inte hade något barn heller. Men förutom saknaden efter mitt barn, saknade jag min kropp, min stora mage, att jag inte behövde tänka längre vad jag äter, dricker, att det inte fanns någon som rörde sig där inne. Allt hände så fort, har inte hunnit förberedda mig på förändringen. För mig tog det några veckor att ställa om mig. Så det kommer säkert för dig också så småningom.

kramar

2010-12-26 @ 14:14:28
URL: http://vivillockshabarn.blogspot.com/
Postat av: Jonna

Jag saknar också magen faktiskt, trodde aldrog jag skulle säga det. Men under grav så blir man succesivt större, men sen när bebis väl kommer så är grav slut på ett nafs. På bara en kvart så var jag inte garvid längre och magen var borta, likaså böket i magen. Ja, jag saknar det trots att det var tungt på slutet :) Så förstår vad du menar!!



Igår skrek lilleman i 3 timmar, eller stökade. Förstår inte varför det kommer just på kvällarna? Har ni provat mini form?

2010-12-26 @ 14:50:44
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: carlan82

Jag känner också igen mig fast jag fick gå över i tio dagar med min dotter som föddes för fem år sedan.

2010-12-26 @ 18:35:40
URL: http://reproduktion.blogg.se/
Postat av: Sara M

Hej! vad var det som gjorde att du blev igångsatt efter vattenavgången. Har blivit inlagd idag v 34+4 pga av samma sak men här väntar dom på att det kommer igång av sig själv... Känner redan igen mig i lite av det du skriver men det blir ju inte alltid som man tänkt sig =)

2010-12-26 @ 21:01:04
Postat av: Linda

Sara M: Hej på dig! Här har de rutin i vårat landsting att sätta igång 2 dygn efter vattenavgång pga ev. infektionsrisk - förutsatt att man är så pass långt gången som 34+0. Skiljer sig lite mellan landstingen verkar det som hur dem gör. Hoppas du snart har bebis hos dig och att allt går bra!!

2010-12-26 @ 21:14:59
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Moa

Känner verkligen igen mig. Jag blev igångsatt i v 37+1 pga havandeskapsförgiftning när jag väntade vårt andra barn. Jag kände mig också snuvad på den sista tiden och det jag undrar mest är hur det skulle kommit igång och även hur lång tid det skulle tagit. Trodde ju att jag "kunde" det där med att föda barn så det blev väldigt snopet på nåt sätt. Men ack så glad man blev ändå och så kan jag ändå glädja mig åt att det var skönt att slippa bli så übertung och less!

2010-12-27 @ 18:33:55
URL: http://trueflink.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0