Korvstoppning

När jag kom hem från jobbet, lagat mat och ätit den så jäste magen ytterligare (känsla?) och blev sådär hård. Som korvstoppning under tuttarna som tryckte uppåt, och då har jag inte stor mage! Kan tänka mig känslan är sedan med jättekulan och efter mat... huu... blir små portioner då och ofta, ha ha! Än så länge mölar jag i mig till bristningsgränsen - vissa gånger kan jag äta massor och i nästa bara ta några tuggor och bli "proppmätt". Ja man slutar nog aldrig förvånas.

Nu är det snart dags att tänka på försäkring också till lillskrutt! Tur jag har lite kött på benen sedan innan (nyligen examinerad försäkringshandläggare) - men det är ju det med alla bolag. Velar mellan tre olika, velmaja som jag är kommer fortsätta vela i evighet antar jag. För maken är inte intresserad men vet att det är viktigt, men inte mer än så - det överlåter han så gärna åt mig - liksom allt annat va de gäller försäkring o pensioner i detta hushåll. Av ren nyfikenhet bara, var har ni försäkrat era små? Alt. tänker försäkra era bebisar i? Varför? :-)

Kommentarer
Postat av: MDB

Intressant att du tar upp försäkringar. Har ingen aning om var vi ska försäkra plutten, men jag och maken är båda försäkrade via vårt fackförbund så det lutar väl åt det. Vet dock inte om det är det bästa för oss heller, men jobbigt att byta nu när jag varit på tusen läkarbesök de senaste åren, och det vi har nu är hälften så dyrt som de andra jag haft.

2010-07-20 @ 22:41:43
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Hade trygghansas gratis graviditetsföräkring med båda och hela familjen är försäkrad i samma bolag.

2010-07-21 @ 09:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0