BT-koll

Igår var jag ju förbi barnmorskan och kollade blodtrycket igen, men det var fortfarande över gränsen vad dem tyckte var okej. Undertrycket ligger kring 90-95 hela tiden. Fick läsa journalen tillsammans med bm vad läkaren på spec. mvc skrivit efter besöket. Jag var småll = smal. Nähä? ;-) Men såg ut att vara i god hälsa. Ordinerat tillväxtul (redan!!) och bedömning för tidigare igångsättning, frekventa bt-koller med uppföljning av ev. medicinering. Remiss till urolog skickad.

Där och då insåg jag att det blir nog ingen januaribebis för oss, utan snarare i december! Läkaren har redan ställt in sig på att mitt blodtryck kommer vara högt och även höjas eftersom. Vi får väl se. Min storasyster är en högtryckare, så även jag kan ju vara det?

Mår rätt bra ändå i övrigt, yrsel får jag ju emellanåt men lyssnar man på kroppen så funkar det mesta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0