Detta boande

Jag boar nog inte mycket alls i jämförelse med andra, det är lite svårt att boa när man lever i byggdamm. Renoveringen pågår ännu med andra ord. Fast i andra rum.

Något jag börjar läsa mer o mer på andra bloggar så ser jag att det inte bara är piff o pill gällande bebissaker utan även stökande i köket, det lagas mat som fryses in och det är fikabröd och matbröd och... Jag bara häpnar! Av förundrar hur alla ORKAR. Hur orkar ni?! ;-)

Med ens blir jag såklart sugen på att fixa storkok så man har några rejäla matlådor, baka o fixa så man kan bjuda på (eller smygäta själv?) vid besöken som förmodligen kommer i strid ström efter lillskrutt anlänt. Men vart är den där sista gnistan till att lätta rumpan och göra slag i saken? Hm....

Grahamsbullar är ett måste, även en mindre sats med lussebullar, vanliga bullar, kakor (om man nu hinner frysa in dem innan dem är uppätna...), julgodis...  Ja vad mer?

Dock har jag fryst in lite mat som blivit över senaste månaden, men för att hitta det bland allt annat bråte i frysen så vart man ju tvungen att frosta av frysen - nu är det tack o lov klart! Var hittar man orken? Finns det på burk? ;-)


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag fick extra energi en vecka innan bf ungefär. Så då passade jag på att baka bullar och annat smått och gott. Gjorde storkok på mat också som vi åt från lite grann i slutet av graviditeten då orkar var på noll, nu är det helt perfekt med frysen full med mat och fika för när huset är fullt på folk så är det skönt att bara behöva värma maten.

2010-11-27 @ 17:05:53
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Moa

Om du hittar den på burk så let me know. Jag behöver bunkra upp ordentligt!!!

2010-11-27 @ 18:03:02
URL: http://trueflink.blogspot.com
Postat av: Nina

Åh vad bra att du påminde mig...frosta av frysen är något vi är i stort behov av också. Nu när det är kallt, så passar det ju perfekt, bara att ställa ut matvarorna på balkongen:)

Ska jag nog "roa" mig med imorrn:)

2010-11-28 @ 11:46:37
URL: http://ninairmeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0