Liten check

Satt o surfade lite på familjeliv och läste en fråga i en tråd som fick mig lite frågetecken själv, jag har ju köpt på mig en hel del på loppisar osv - och har inte någon direkt koll exakt mycket kläder jag har i varje storlek. Frågan löd hur mycket plagg man hade i dem första två storlekarna, dvs 50 o 56.

Plockade fram och fotade dem.


5 par byxor i strl 50 och 11 par i strl 56. Totalt är endast 3 byxor på bilden nya och inte begagnade.




6 stycken bodysar i strl 50, och 1 body i strl 44. 14 bodysar i strl 56 varav 3 är kortärmade. Totalt 6 stycken bodysar på bilden är nya.




2 pyjamaser i strl 50 och 2 stycken i strl 56. En är ny, resten begagnat. Är väl här man förmodligen får köpa på sig fler - men vi börjar med detta.



1 tjock utemössa, 2 tunnare mössor, 1 par tossor, 11 strumpor.



Och inte med på bild finns en fleeceoverall från pop, strl 56.

Så det som fattas är nå "vantar" av något slag. Några extra filtar kanske, men har ett gäng nya fleecefiltar också så dem kan man ju annars använda. Hade velat haft någon tjockare tröja med men inte hittat i så smått som strl 56, har en drös i strl 62 dock men det drunknar väl lillskrutt i till en början.

Tror vi slipper bo i tvättstugan iallafall dagligen iallafall ;-)

Kommentarer
Postat av: Emelie

"Tror vi slipper bo i tvättstugan iallafall dagligen iallafall"



Säg inte det, det känns som om jag bor i tvättstugan och bara en endaste gång är det mina kläder jag tvättat.



Det som går är bodys och pyjamasar, ligger de på sidan i sängen så rinner det lätt ut och häromnatten fick jag byta två gånger eftersom Embla hade bajsmaraton.

Embla har nog närmare 10 pyjamasar och det går åt.



Byxor och strumpor går det inte lika mycket av dock.

tror vi använder samma bar byxor ett par dagar om hon inte råkat bajsa eller kissa ner dem, strumpor har vi använt samma par i typ två veckor nu eftersom de är lösa i vaden så hon inte får märken och så är de varmare än de andra.

2010-11-22 @ 11:40:34
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: Emelie

föresten jag har en vit stickad tröja med knappar på om du vill ha i strl 56, Embla har för långa armar för 56 nu (lite tjejig men det är ju inte som om de bryr sig i den sizen)

2010-11-22 @ 11:42:33
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: jenny

hej,

det blir säkert utmärkt att börja med, men om det blir som för oss så var Vera både en str 62 när hon kom ut och en kräkbebis.. och då menar jag riktiga exorsisten spyor.. Vi tvättade jämt och då har vi löjligt mycket kläder, vi hade säkert 30 bodies i storlek 62.. Men inte alla får kräkbebisar och långt ifrån alla har 62 när de kommer ut.

Lycka till!

Jenny

2010-11-22 @ 13:29:10
Postat av: Linda

Hej Jenny!

Ja det är svårt o sia om hur pass stor bebisar blir när de väl kommer ut, men någon 62:a blir inte vår lillskrutt på en gång - det är vi väldigt säkra på. Och har nog mer än det dubbla i strl 62-68 i klädväg så där är jag inte lika orolig, det går ju alltid att komplettera.

Kräkbebisar ja, ha ha! Vem vet, vi kanske får en liten kräkmaskin vi med?

2010-11-22 @ 14:07:01
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: MDB

Oj vad mycket kläder ni har! Jag har följt en lista som t ex sa att man bara behövde 2 pyjamasar men nu när jag läste Emelies kommentar så känns det ju lite lite... tur att det är tid kvar så jag shoppa lite mer (och jag räknar med att vi får lite också).

2010-11-22 @ 21:35:38
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0